test-2022-bmw_m3_competition-M_xDrive- (6)

Není všem oturbeným šestiválcovým dnům konec. Minimálně u BMW M3

Autor: Anina Russová - Zdroj: BMW Blog - Foto: Pavel Srp - 8. 3. 2024


Ze všech stran se na nás hrnou zprávy týkající se konce vysokovýkonných spalovacích motorů. A různí odborníci neustále varují, abychom je kupovali, dokud jsou, protože nebudou. Vypadá to ale, že minimálně u BMW M3 nemusíme nijak výrazně spěchat.

Ne snad, že by se elektrifikace BMW netýkala. Ostatně, automobilka už má jasné plány na elektrickou M3 postavenou na platformě Neue Klasse a nijak se s nimi netají. Nicméně před několika dny se na BMW Blogu objevila informace o tom, že mnichovská automobilka nehodlá u M3 pověsit spalovací motor na hřebík. Dle dostupných informací BMW uvede kolem roku 2027 nebo 2028 novou generaci M3 s označením G84. A ta by stále měla pracovat s třílitrovým šestiválcem opatřeným dvěma turbodmychadly (kódové označení má S58). Nutno ale dodat, že BMW bude muset motor upravit tak, aby splňoval přísnější emisní normu Euro 7. Jestli to zajistí pomocí elektrifikace nebo jinak, to zatím není jasné.

To se ale bavíme o BMW M3, na BMW Blogu tvrdí, že BMW M4 už se nové generace nedočká, a dá se prý očekávat, že před nedávnem představený facelift je to poslední, co s tímto označením k zákazníkům dorazilo. Faktem je, že současný by facelift M4 měl v nabídce zůstat minimálně do toho roku 2028.

Chcete BMW M s manuálem? Tak kupujte teď, brzy nejspíš nebudou

Jakkoliv si je BMW Blog ve svých tvrzeních celkem jist, pořád jsou to jen spekulace. Byť dávají smysl a udělaly by radost řadě těch, kteří si pojem BMW M3 neumí představit jen s elektromotorem. Jestli to ale opravdu dopadne podle tohoto scénáře, na to si budeme muset ještě minimálně pár let počkat.

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru