test-fiat-500-12-8V-69k-p1

Německý klub ADAC zveřejnil statistiky spolehlivosti aut za rok 2020. Výsledky jsou opravdu zajímavé

Autor: Pavel Srp - Zdroj: ADAC - Foto: Pavel Srp - 13. 5. 2021


Německý autoklub zveřejnil statistiky spolehlivosti automobilů za rok 2020. Data pocházejí z počtu výjezdů asistenční služby přímo k porouchaným automobilům na silnici. A že jde o data dostatečně průkazná, dokazuje fakt, že loni vyjely asistenční vozy ADAC k více než 3 386 000 poruchám.

Výjezdy zahrnují prakticky veškeré poruchy, které zabránily řidičům pokračovat v jízdě. Tou vůbec nejčastější příčinou poruchy byl vybitý 12V akumulátor (46,3 % všech výjezdů). Dále šlo o nefungující motor (16 %) a na třetím místě byly problémy s karoserií, brzdami nebo řízením (14 %). Do statistiky se nezapočítávají defekty pneumatik ani nedostatek pohonných látek, protože to je „chyba řidiče“, nikoliv spolehlivost automobilu.

V žebříčku ADAC za rok 2020 se objevilo celkem 109 modelů 25 značek. Přehled je tvořen pro modely ve věku od 3 do 10 let, jichž je v Německu registrováno alespoň 10 tisíc kusů. Žebříček se dělí podle jednotlivých automobilových tříd. Neliší se ovšem druhy karoserií, takže vedle hatchbacku Audi A3 se objevuje i SUV Audi Q3. Mimochodem obě tato auta patří k těm nejspolehlivějším ve své třídě.

Kompletní přehled si můžete stáhnout v PDF zde, kde jsou rozepsané jednotlivé modely i podle roků výroby.

Síť stanic technické kontroly zveřejnila statistiky spolehlivosti. Japonci nejsou ani na „bedně“

Statistika spolehlivosti automobilů od 3 do 10 let podle ADAC za rok 2020:

 Nejspolehlivější modely
MiniauataChevrolet Spark, Toyota Aygo, Volkswagen Fox
Malá auta Audi A1, Citroën C3, Fiat Punto, Honda Jazz, Mazda CX-3, MINI, Mitsubishi Space Star, Peugeot 2008, Renault Captur, Suzuki Vitara, Toyota Yaris
Nižší střední třídaAudi A3, Audi Q3, BMW řady 1, BMW řady 2 (včetně modelů řady 2 Active Tourer a Grand Tourer), BMW X1, Hyundai Tucson, Mercedes-Benz třídy A, Mercedes-Benz třídy B, Mercedes-Benz CLA, Mercedes-Benz GLA, Mitsubishi ASX, Škoda Rapid, Volkswagen Beetle
Střední třídaAudi A4, Audi A5, Audi Q5, BMW řady 3, BMW řady 4, BMW X3, Mercedes-Benz GLC, Mercedes-Benz GLK
Vyšší střední třídaAudi A6, BMW řady 5, Mercedes-Benz GLE
 Nejméně spolehlivé modely
MiniauataFiat 500 (2014-2015), Smart forfour (2015-2016), smart fortwo (2015-2016)
Malá auta Hyundai i20 (2011-2014), Opel Meriva (2017)
Nižší střední třídaFord C-MAX (2010), Ford Kuga (2012), Hyundai i30 (2010), KIA Ceed (2011-2013), KIA Sportage (2011), Nissan Qashqai (2016-2017), Peugeot 308 (2010-2012), Renault Kangoo/Rapid (2015-2017), Renault Scénic (2014-2015)
Střední třídaFord S-MAX (2010, 2016-2017), Opel Insignia (2015-2016), SEAT Alhambra (2013-2014, 2017), Volkswagen Sharan (2013-2014, 2017)
Vyšší střední třídaMercedes-Benz třídy E (2010-2011)
Štítky: , , , ,

10 názorů na “Německý klub ADAC zveřejnil statistiky spolehlivosti aut za rok 2020. Výsledky jsou opravdu zajímavé”

  1. Skutečně opakující se „odborná“ povrchnost na povrchu německých dálnic a silNIC. Spíše to nevypovídá o tématu více než NIC.

  2. Jaroslav Rodzenák

    Statistiky doslova o ničem !!!! Mám Fiat 500 z roku 2014 a maximální spokojenost.

  3. Jaroslav Bruckner

    Jsou to kraviny.Nevěřím tomu.Připadá mi že to někdo opsal a upravil k obrazu svému.

    1. Máte tam odkaz přímo na původní statistiky (to je přesně z toho důvodu, abychom nečetli podobná nařčení z podvodů), takže vaše pocity jsou úplně mylné.

      1. Je to prosté. Každý chce číst to své auto mezi nejlepšími. Pokud ho tam neobjeví, je všechno špatně. Naopak, tento typ statistiky je lepší než přehled z STK, kde lze vypadnout jen kvůli nesvítící žárovečce poznávací značky.

  4. No žebříček o ničem-vybitá baterie?Závada dobíjení a nebo blbost řidiče a zanedbaný servis?To jso dvě úplně rozdílné závady

  5. ADAC to je ten co před lety v losím testu záměrně podhustil pneumatiky Dacii Logan, aby se převrátila a pak se po roce omlouval ? Což už bylo Dacii platné, jak mrtvému zimník.

    1. ano i ten co upravoval staistiky auta roku aby vyhrál golf! Nebo ten co u něj německé značky dle statistiky vyhravají 97,5 testů

  6. Většina těchto žebříčků nerozlišuje, jaké závady to jsou. Zda auto chipne, když dojde palivo nebo např. upadlé kolo. Německým srovnáním moc nevěřím, preferují často německé vozy a často jsou rozporné, kdy největší propadák na STK je nejlepším vozem od ADACU..Také je úsměvné, když srovnávají prémiové drahé vozy s těmi nejlevnějšími…

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru