test-2019-audi-q3-35-tfsi-dsg- (3)

Test Audi Q3 35 TFSI S line (2019)

Autor: Matěj Skalický -   27. 6. 2019


Audi Q3 někteří lidé očividně přímo zbožňují, po silnicích jich jezdí přes milion a malý německý crossover s přímočarým designem z Ingolstadtu dostal spolu s podvozkovou platformu MQB i uhrančivý, byť trochu teatrální design. Pro koho vlastně je? 

Větší, než čekáte

Nová generace Q3 trochu nabobtnala. Auta rostou napříč generacemi, čím větší crossover nebo SUV, tím šťastnější majitel s pocitem bezpečí, lepším úhlem nastupování a tak podobně. Ne vždy je to pravidlem, ale celosvětová čísla prodejů stále oblíbenějšího segmentu urbanizovaných obrů nepopřou ani sebezarytější zastánci „starých dobrých“ sedanů.

Q3 tak má o 77 milimetrů delší rozvor, díky čemuž narostl i objem kufru (o 110 litrů), do kterého se teď vejde až 675 litrů, při sklopení zadních sedaček dokonce 1525. Samozřejmě tyhle hodnoty naměříte jen při maximálně posunutých sedačkách, kdy ani v mezigeneračně větší Q3 pak není vzadu místa nazbyt. Auto nicméně dobře poslouží i na delší cesty ve čtyřmístném obsazení, protože střecha se i přes výrazně skloněné D-sloupky nesvažuje tak dramaticky, aby dlouhánům ubrala místo nad hlavou.

test-2019-audi-q3-35-tfsi-dsg- (4)

Hrubší, a jak říká Audi „sebevědomější“ design zevnějšku je geometrickými orgiemi. Maska chladiče má osm hran, žeber je taky osm, kruhy čtyři. Boční otvory pro sání připomínají díry po trojúhelníkové dělové kouli – jsou obrovské. Styl si můžete doplnit třeba dvacetipalcovými koly. Výbava S line (na fotkách) skýtá třeba hliníkové nástupní lišty, přední minispoiler v barvě karoserie nebo přívody vzduchu v matné šedé.

Nadání rozmazlovat

Tohle hravé barevné, leč přísně geometrické pojetí se zrcadlí i v interiéru. Q3 nabídne po vzoru větších kolegů úžasně propracovaný dotykový displej MMI Touch. Je nebývale pohodlné jen tak si kreslit písmena do navigace, místo abyste je museli vyťukávat pomocí malých čtverečků s písmeny, a ještě k tomu někde za jízdy. Tohle je bezpečnější, rychlejší (nemusíte čekat na každé písmenko zvlášť, ale prostě píšete) a fakt to skvěle funguje.

Bohužel pod velkou obrazovkou je hluché místo s tvrdým oplastováním, které kvůli vertikálně rozložené palubce designéři nedomysleli. A není na pohled moc pěkné, vlastně vůbec nesedí k filozofii ne zrovna levného a chtěně luxusního městského crossoveru.

Přečtěte si také:  Test BMW 750e xDrive | plug-in hybrid (2023)

test-2019-audi-q3-35-tfsi-dsg- (22)

Jinak Q3 kopíruje moderní architekturu soudobých vozů od Audi příkladně – zpracování je precizní, materiály jemné, kvalitní, příjemné na dotek. Čtyři kruhy mají pověstné nadání rozmazlovat.

Nic pro škudlily

Pod označením 35 TFSI se skrývá zážehová patnáctistovka. Nabídne smysluplné stádo 110 kW/150 koní, které každému běžnému řidiči jistě dostačí. Audi Q3 má ale překvapivě dobré řízení a nechá se vodit po silničkách strhujícím tempem. Sportovní podvozek (součást S line) má pasivní tlumiče (adaptivní stojí 33 tisíc), které jsou v našem testovaném autě tužší stejně jako pružiny. Q3 tak nabádá k ostřejšímu svezení, než na jaké by se zdála…

Maximální točivý moment 250 Nm si užíváte až do 3500 otáček. Mezi pěti a šesti tisící má auto výkonnostní vrchol. Tunu a půl těžké auto umí jezdit za sedm, osm litrů, jen s akcelerací mějte trpělivost, dvojitá spojka má někdy vlažnější reakce. Příjemné svezení ale nabídne, byť asi nejlepším kompromisem je 190koňová verze 40 TFSI.

test-2019-audi-q3-35-tfsi-dsg- (13)

Mrzutí ovšem asi budete, až zjistíte, kolik tahle krasotinka od Audi stojí. Základ začíná na 870 tisících za 150koňový agregát. A to navíc jen s manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem předních kol. Kdo si vysní dvoulitr s 230 koňmi a sedmistupňovou převodovku S tronic, nechť loví po kapsách milion a sto tisíc k tomu.

Nová Q3 je prostornější, hezčí a jízdně zábavnější. S úměrnou dávkou skepse k malým crossoverům si projížďku zákrutami podél Vltavy bezpochyby užijete. Možná dokonce předčí vaše očekávání. Stojí ale skutečně velké peníze, takže si musíte být svou láskou ke čtyřem kruhům opravdu jistí.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Audi
Typ:,Q3 35 TFSI S line
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1498 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzin
Pohon:,předních kol
Výkon:,110 kW/150 koní při 5000–6000 ot./min
Točivý moment:,250 Nm při 1500–3500 ot./min
Zrychlení 0–100 km/h:,9.2 s
Maximální rychlost:,207 km/h
Převodovka:,sedmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,6.9 / 5.3 / 5.9
Emise CO2:,134 g/km
Objem nádrže:,58 litrů
Délka:,4484 mm
Šířka:,1856 mm
Výška:,1616 mm
Rozvor:,2680 mm
Provozní hmotnost:,1570 kg
Objem zavazadlového prostoru:, 530 / 1525 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Přečtěte si také:  Test Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid e-CVT AWD (2023)

Matěj Skalický, autor je redaktorem Českého rozhlasu

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *