Hyundai vylepší zážitky evropských zákazníků z cestování automobilem nabídkou síťově propojených služeb Bluelink pro všechny své modely. Výrobce automobilů zahájí postupné uvádění těchto služeb na trh v modelové řadě IONIQ ve druhé polovině letošního roku. V průběhu nadcházejících dvou let bude tato nabídka postupně rozšířena na celou produktovou řadu v rámci uvádění nových produktů na trh.
Konektivita hraje v moderní mobilitě zásadní roli. Nejmodernější systém Hyundai Bluelink proto kombinuje inteligentní automobilové a informační technologie s cílem poskytovat řidičům vozidel značky Hyundai ještě více komfortu, bezpečnosti a praktičnosti.
Síťově propojené služby Bluelink budou k dispozici všem zákazníkům, kteří zvolí nový palubní systém AVN, jenž je dodáván s 10,25“ dotykovým displejem s děleným zobrazováním.
Síťově propojené služby Hyundai
Síťově propojené služby Hyundai, jakými jsou například informace o počasí a dopravě, aktualizace parkovacích míst v reálném čase, jakož i informace o čerpacích a nabíjecích stanicích v blízkém okolí, používají telematický systém k přenosu dat v reálném čase. Tato technologie umožní zákazníkům nepřetržité spojení s jejich vozy, a to mimořádně komfortním způsobem díky modemu a kartě SIM, které jsou součástí vozidla, společně s příslušnou aplikací, která propojuje vozidlo s bezdrátovou telefonní sítí a administračním rozhraním výrobce bez použití datového tarifu chytrého telefonu uživatele.
Hyundai nabízí řadu síťově propojených služeb prostřednictvím své dynamické technologie Bluelink, jež poskytuje zákazníkům významné přínosy v oblastech bezpečnosti, zabezpečení, ovládání, konektivity a služeb LIVE Services.
Pokud se zákazníci navíc rozhodnou pro satelitní navigační systém, jako je na přání dodávaný multimediální systém Hyundai AVN (Audio Video Navigation), budou na novém 10,25“ dotykovém displeji s děleným zobrazováním uváděny rozmanité užitečné informace. Mezi podporované funkce patří také hlasové ovládání s využíváním cloudu a diktování SMS v šesti jazycích včetně porozumění hovorové řeči. Uživatelé díky tomu mohou vyhledávat cíle, jako jsou restaurace nebo čerpací stanice či servisy, pouhým hovorem se svým vozem.
Síťově propojené služby Hyundai Bluelink budou počínaje modelovou řadu IONIQ nabízeny na vybraných evropských trzích od druhé poloviny letošního roku a následně budou zaváděny do všech modelů značky. Během nadcházejících dvou let bude nabídka postupně rozšířena na všechny evropské trhy.
„Rozšířením našich síťově propojených služeb Bluelink do všech modelů Hyundai vylepšujeme zážitky našich evropských zákazníků z cestování automobilem, a to zejména v oblastech bezpečnosti a konektivity,“ říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe, odpovědný za marketing a produkt. „Řidiči Hyundai mohou v nadcházejících letech očekávat s vývojem této technologie ještě více vzrušujících funkcí Bluelink ve svých vozech.“
Jak funguje Bluelink?
Bluelink propojí řidiče se svým vozem prostřednictvím chytrého telefonu a aplikace Bluelink. Na základě toho si může více užívat cestování automobilem. Díky funkcím Bluelink je život na cestách ještě komfortnější, praktičtější a bezpečnější. Aplikace umožní zákazníkovi kdykoli a odkudkoli kontrolovat stav svého vozidla, ovládat některé jeho funkce, sledovat jeho pohyb a na dálku odesílat příkazy.
Díky systému Bluelink může řidič svůj vůz ovládat, i když není v jeho interiéru. Aplikace umožňuje uživateli zamknout a odemknout dveře vozu z komfortu obývacího pokoje, nebo po práci cestou k parkovišti. Pokud uživatel zapomene vůz zamknout, bude mu do chytrého telefonu odeslána zpráva s upozorněním. Zákazníci mohou pomocí funkce „Vyhledat můj vůz“ také dálkově lokalizovat svůj vůz v přeplněné oblasti pomocí mapy v aplikaci svého chytrého telefonu. Koncem roku 2019 bude též možné „Vyhledat můj vůz“ pomocí aktivace houkačky a světel vozidla. Diagnostický systém vozidla také může zkontrolovat důležité funkce a o výsledku informovat řidiče.
Aplikace Bluelink nabízí řadu užitečných funkcí v oblasti konektivity, které usnadní řidiči jízdu do nové lokality již před zahájením cesty. Uživatelé mohou vyhledávat zajímavé cíle a výsledky vyhledávání odeslat přímo do satelitního navigačního systému vozidla, který se tak nastaví dřív, než řidič nastoupí do vozu. Funkce „Moje jízdy“ poskytuje klíčové parametry, jako je doba jízdy, ujetá vzdálenost, průměrná a nejvyšší rychlost, pro všechny jízdy zákazníka, který tak může analyzovat svůj jízdní styl. S funkcí „Vyhledat můj vůz“ uživatelé snadno lokalizují své vozidlo v neznámém prostředí, či na rozsáhlých a nepřehledných parkovištích.
Bluelink také zvyšuje bezpečnost silničního provozu. Do chytrého telefonu zákazníka odesílá zprávy s upozorněními, dojde-li k ohrožení zabezpečení vozidla, nebo když dveře zůstaly odemknuté. Standardním prvkem výbavy je nyní také eCall. Kromě manuálního tlačítka eCall naváže tento systém automaticky spojení se záchrannými službami, aby byla zajištěna rychlá pomoc cestujícím v případě vážnější nehody, při níž senzory aktivují airbagy.
Bluelink nabízí dodatečné služby s dálkovým přístupem také řidičům elektromobilů Hyundai
Síťově propojené funkce systému Hyundai Bluelink jsou mimořádně přínosné ve spojení s elektromobily, mezi něž patří IONIQ Electric nebo KONA Electric a v budoucnosti se mezi ně zařadí další připravované elektromobily Hyundai, včetně modelů s palivovými články na vodík. Řidiči těchto cenově velmi konkurenceschopných modelů mohou využívat veškeré výhody služeb Bluelink s dálkovým přístupem, což jim rovněž může pomoci ušetřit náklady na nabíjení akumulátorů.
Zákazník si může například zapnout klimatizaci svého vozu pomocí aplikace Bluelink v chytrém telefonu, a to již před odjezdem, nebo vyhřát či ochladit interiér svého vozu během horkého nebo chladného počasí.
Řidiči elektromobilů a externě nabíjitelných hybridních modelů Hyundai mohou prostřednictvím systému Bluelink dálkově ovládat nabíjení svého vozu, kontrolovat stav nabití jeho akumulátorů a dokonce nastavit harmonogram nabíjení. Řidiči jakéhokoli vozu Hyundai, vybaveného systémem Bluelink, mohou také na dálku odemknout dveře svého vozu po zadání příslušného kódu PIN.
Jak fungují služby Hyundai LIVE Services?
Další součástí systému Bluelink jsou služby Hyundai LIVE Services, jež jsou k dispozici řidičům, kteří si objednají svůj nejnovější model značky Hyundai s navigačním systémem. Služby nabízejí řidiči nejaktuálnější informace o počasí, dopravní zpravodajství v reálném čase, upozorňování na místa s měřením rychlosti jízdy (pokud to legislativa dané země umožňuje), informace o nejbližších čerpacích stanicích včetně polohy a cen, informace o parkovacích místech na ulicích i mimo ně v reálném čase, aktuální informace o nejbližším prodejci a aktualizované vyhledávání zajímavých cílů. Zákazníci obdrží na tyto služby pětileté předplatné zdarma.
Jak aktivovat Bluelink
Používání služeb Bluelink je podmíněno jejich aktivací v informačním a zábavním systému vozidla. Řidič stiskne ikonu Bluelink na uživatelské ploše informačního a zábavního systému, odkud se dostane do „Nastavení Bluelink“. Zde musí zvolit „Aktivovat Bluelink“ a přijmout všeobecné podmínky a pravidla pro ochranu soukromí. Po těchto krocích budou k dispozici služby Hyundai LIVE Services, hlasové ovládání s připojením k internetu a diagnostické funkce.
Veškeré možnosti pro využívání systému Bluelink a dalších služeb s dálkovým přístupem, jako je například „Stav vozidla“, „Moje jízdy“, „Vyhledat můj vůz“ a „Odeslat do vozu“, zpřístupní aplikace Bluelink, kterou si řidiči mohou jednoduše stáhnout do svého chytrého telefonu z portálu Apple App Store nebo Google Play Store.
Na českém trhu budou služby Bluelink v plném rozsahu uvedeny v průběhu roku 2020.