Koncern Volkswagen měl před pár lety v nabídce malé elektromobily Volkswagen e-up!, Škoda Citigoe iV a SEAT Mii electric. Už přibližně dva roky se ovšem neprodávají. Teď se však na webu Volkswagenu model e-up! opět objevil.
V tichosti a bez jakékoliv zmínky vrátil Volkswagen do nabídky svůj nejmenší elektromobil, který tak doplňuje rodinu elektrických modelů ID. Malý e-up! si sice nemůžete konfigurovat, ale skladových vozů je v České republice hned několik.
A nejde o stará auta, nýbrž o úplně nové kusy, což potvrzují slova Davida Valenty, tiskového mluvčí českého zastoupení značky Volkswagen: „Výroba nikdy doopravdy neskončila, pouze kvůli nedostatku čipů byly priority u jiných modelů.“ Zároveň to potvrzuje i VIN jednoho z aut, který jsme zadali do dekodéru:
Do České republiky dorazila před časem velká várka těchto elektromobilů, která ovšem velmi rychle zmizela. „Naše poslední dodávka na český trh (v objemu 500 ks) se vyprodala během několika dní,“ říká David Valenta. Skladem je aktuálně v České republice tak málo kusů, že bychom je napočítali na prstech obou rukou. Pokud byste si tedy e-up! chtěli koupit, měli byste si pospíšit. „Prakticky všude je e-up! vyprodaný a kvóty dostávají prioritně více elektricky orientované trhy, my bohužel bojujeme o každý kus,“ dodává David Valenta s tím, že další výrobní kvóty český trh možná už nedostane.
Cena skladových elektrických Volkswagenů e-up! je sice znatelně vyšší, než byla před lety, ale to zákazníky od koupě neodrazuje. Nabídka podobných aut na trhu chybí, a to i vzhledem k tomu, že v nabídce škodovky ani SEATu se malé elektromobily znovu neobjevily a ani neobjeví. Za nejlevnější skladový e-up! nyní zaplatíte 625 tisíc korun.
Volkswagen e-up! nabízí dojezd až 260 km. Kapacita akumulátoru (bez aktivního chlazení) je celkem 36,8 kWh, z toho je využitelných 32,3 kWh. Výkon elektromotoru je 61 kW/83 koní a točivý moment vrcholí 212 Nm. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 130 km/h.
Pro srovnání nejbližší konkurent Volkswagenu e-up!, kterým je elektrická Dacia Spring, stojí sice do půl milionu, ale je to výrazně menší a pomalejší auto. Už na první pohled je vidět, že se u něj hodně dbalo na co nejnižší cenu. Jeho elektromotor je slabší, baterie menší a také udávaný dojezd je kratší.