Nahlásil problémové motory a dostal za to od úřadů odměnu v řádech milionů. Tu navíc zaplatila automobilka

Autor: Radim Plachý - Zdroj: Americký úřad pro bezpečnost v dopravě - Foto: Hyundai - 12. 11. 2021


Čas od času se automobilky potýkají s technickými problémy svých modelů. K jejich vyřešení slouží mimo jiné i svolávací akce. Ovšem ani jejich vyhlášení občas značku neochrání před případnou pokutou od úřadů. A přesně to se stalo automobilce Hyundai.

Celý příběh s pohádkovou odměnou na konci začal už v roce 2016, kdy jeden z tehdejších inženýrů značky Kim Gwang-ho upozornil americký úřad pro bezpečnost v dopravě (NHTSA) na to, že Hyundai montuje do aut motory, které jsou náchylné k zadření a přílišnému opotřebení, a ačkoliv o tom ví, nijak to neřeší. Šlo o dvoulitrové a 2,4litrové motory pro americké verze modelů Sonata a Santa Fe. Ačkoliv automobilka kvůli tomu nakonec vyhlásila svolávací akci, od úřadu se dočkala pokuty ve výši 81 milionů dolarů.

Po zaplacení této částky z ní úřad vyplatil asi 30 %, tedy zhruba 24 milionů dolarů právě inženýrovi, který na problémy automobilky upozornil. NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) k případu řekl: „Toto ocenění je maximální procento povolené zákonem. Informátoři v těchto případech hrají velmi důležitou roli, když nám předávají zprávy o vážných bezpečnostních problémech, o kterých bychom jinak nevěděli.“

Ocenění pro Kima je dosud největší, které kdy informátor získal. Zákon, který takové odměny umožňuje, je v platnosti od roku 2015. Ještě dodáme, že Kim v současné době pro Hyundai už nepracuje.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

3 názory na “Nahlásil problémové motory a dostal za to od úřadů odměnu v řádech milionů. Tu navíc zaplatila automobilka”

  1. Tady je důkaz, že se bonzáctví vyplácí. Ale ne vždy, naši Piráti na to dojeli. Dobře jim tak. Nic lepšího se jim nemohlo stát.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru