Tu a tam se stane, že se objeví na prodej starší auto s minimem najetých kilometrů. To splňuje i toto BMW 740i, navíc jedné z nejoblíbenějších generací E38. To bylo ale navíc prakticky po celý život zabaleno ve vzduchovém vaku s cirkulací vzduchu. Vypadá stále jako nové.
Tyto vzduchové vaky nahrazují klimatizované haly, ale dělají prakticky totéž. Kapsle z průhledného plastu se nafoukne nafoukne, vytvoří se přetlak a vzduch se pak nechá cirkulovat tak, aby v ní panovala stálá teplota i vlhkost. V této „kapsli“ je bMW prakticky po celou dobu svého života a i díky tomu je na pohled stále jako nové. Jen se podívejte na ten motor, ale i diferenciál anebo brzdové destičky.
Auto bylo vyrobeno v roce 1997, tedy ještě verze před faceliftem. První majitelkou byla starší paní (ročník 1927), ale ta ho nevlastnila dlouho. A ani s ním moc nenajela. A tak to vlastně zůstalo až do dnešních dnů, protože i teď svítí na počítadle kilometrů číslovka jen 255.
Svezli jsme s dvěma největšími BMW. První kilometry za volanty řady 7 a X7
Od této paní ho pak koupil aktuální majitel, který ho odvezl do Polska. Auto se nyní nachází v městečku jménem Gogolin Slaski. To je vzdáleno jen 139 km od Ostravy a z Prahy je to 318 km.
Označení 740i prozrazuje (v kombinaci s rokem výroby), že jde o verzi s motorem M62B44. Je to sametový vidlicový osmiválec s výkonem 210 kW/286 koní a s točivým momentem 420 Nm.
Aukci najdete na německém ebay. Aukce končí 31. března, takže čas na rozmyšlenou ještě máte, ale už teď je cena v přepočtu víc než 1,3 milionu korun.