Na Velký pátek to bylo na Autodromu v Mostě opravdu velké. Na tradiční jarní sraz – BMW M Day – přijel rekordní počet majitelů vozů BMW M a jejich příznivců, kteří zaplnili všechny odstavné plochy v paddocku. Osmý ročník tak vytvořil český rekord v počtu vozů BMW M a BMW M Performance na jednom místě. Celkem pořadatelský Czech M Club přivítal 331 vozů, na něž se přišlo podívat více než 1400 návštěvníků. Spanilé jízdy po okruhu se nakonec zúčastnilo 254 automobilů a trojice motocyklů BMW M.
K vidění byla jak takřka kompletní aktuální nabídka modelů BMW M, tak také vozy z dob nedávno i dávno minulých. Byly zde všechny generace BMW M3, M4, BMW M6, ale také většina BMW M5, včetně variant BMW M5 CS. Ukázalo se zde stále neokoukané BMW Z3 M Coupé, ale také BMW 1M Coupé. Majitelé na sraz přivezli jak vozy v původním stavu, tak s různými typy úprav.
Jejich efektivitu si pak mohli vyzkoušet také při jízdách po závodní trati, při nichž bylo k dispozici i měření časů. Do světa skutečných závodních vozů umožnil nahlédnout stánek společnosti Šenkýř Motorsport, který přivezl své žluté BMW M4 GT3.
Kolona všech vozů BMW M a BMW M Performance se po obědě vydala na spanilou jízdu. Dvě kola si v klidném tempu dalo téměř všech více než 250 vozidel.
Hlavním partnerem srazu bylo i české zastoupení mnichovského výrobce. BMW Group Česká republika tak na sraz dovezla dva vozy BMW M, které bylo kompletně vybaveny příslušenstvím z programu BMW M Performance Parts. Jak BMW M2, tak BMW M3 Touring dostaly nejen sadu karbonových doplňků karoserie, ale především loni představená kola s upevněním na centrální matici, jejichž vývoj pro sériové použití trval více než 10 let. Tato přestavba vyjde kompletně asi na 450 tisíc korun a sestává z náboje kola, samotných matic a také kol (ta se nabízejí zatím pouze v jediné verzi barevné variantě). Zajímavostí je, že centrální matice se utahuje asi 8x větším momentem než sériová kola (je to asi 910 Nm).
V dalším boxu pak stály motocykly BMW M, přičemž nechybělo ani nejnovější BMW M 1000 XR. Pozornost zde budila také flotila šesti M Performance variant BMW řady 7/i7, které se vyznačovaly fascinujícími barevnými kombinacemi od BMW Individual.
BMW si navíc pro vybrané návštěvníky připravilo také testovací jízdy na off-roadové trati, a protože šlo o BMW M Day, poslalo tam modely BMW M a BMW M Performance. Jízdu po off-roadovém polygonu tak bylo možné vyzkoušet v BMW X2 M35i xDrive, BMW X5 M, BMW X7 M60i anebo v BMW XM.
Mimořádný zájem účastníků, ale i diváků o 8. ročník srazu BMW M Day zajistil nejen rekordní účast, ale také znamenal vyčerpání kapacity Autodromu Most. Pro příští rok se tedy plánuje přesun na Masarykův okruh do Brna a rozšíření na dvoudenní M Festival.
Kompletní fotogalerii z BMW M Day 2024 si můžete prohlédnout na další stránce.