Je otázkou, kolik lidí si kupuje nové auto s vizí, kolik na něm za pár let ztratí hodnoty a za kolik jej bude schopen na sekundárním trhu prodat. Leasingové společnosti to ale řeší, i od toho se totiž odvíjí výše splátky při operativním leasingu. A na jakých 10 SUV byste si měli při koupi dát pozor, protože jejich cena klesá nejvíce?
Na to se podíval britský magazín WhatCar?. A rozdíly v pořizovací ceně a v ceně zůstatkové jsou obrovské, jde i o vyšší desítky procent. Vždyť u toho, které žebříček „vede“, je to 70% pokles ceny po pouhých třech letech a přibližně 50 tisících najetých kilometrech! U desátého auta je pokles o necelých 60 % ceny.
Tím autem, které podle magazínu nejvíce ztratí na hodnotě, je elektromobil. Jeho největším problémem je totiž hlavně fakt, že nemá reálně moc vysoký dojezd a nejrychlejší dobíjení zvládá jen 50 kW. A jaká je ta kompletní desítka? Podívejte se:
Auto | Pořizovací cena: | Prodejní cena: | Pokles ceny: | Zůstatková hodnota: |
Opel 1.2 Turbo 130 Ultimate (AT) | 30 330 £ (858 278 Kč) | 12 625 £ (357 262 Kč) | 501 016 Kč | 41,6 % |
Jeep Compass 1.5 T4 e-Torque Hybrid S Model DCT | 37 580 £ (1 063 439 Kč) | 15 500 £ (438 619 Kč) | 624 820 Kč | 41,2 % |
Lexus UX 300e 72,8 kWh | 47 495 £ (1 344 014 Kč) | 18 950 £ (536 247 Kč) | 807 766 Kč | 39,9 % |
BMW X6 M Competition | 129 550 £ (3 666 006 Kč) | 51 550 £ (1 458 762 Kč) | 2 207 244 Kč | 39,8 % |
Citroen ë-C4 54 kWh | 37 195 £ (1 052 544 Kč) | 14 075 £ (398 294 Kč) | 654 250 Kč | 37,8 % |
Maserati Levante V8 Trofeo | 143 225 £ (4 052 981 Kč) | 54 175 £ (1 533 044 Kč) | 2 519 937 Kč | 37,8 % |
Peugeot e-2008 Active 54 kWh | 36 500 £ (1 032 877 Kč) | 13 025 £ (368 581 Kč) | 664 296 Kč | 35,7 % |
Vauxhall Mokka Electric Ultimate 100 kW (Opel) | 41 295 £ (1 168 566 Kč) | 14 650 £ (414 566 Kč) | 754 000 Kč | 35,5 % |
DS 3 E-Tense Performance Line | 37 265 £ (1 054 525 Kč) | 12 425 £ (351 603 Kč) | 702 922 Kč | 33,3 % |
Mazda MX-30 | 35 550 £ (1 005 994 Kč) | 10 550 £ (298 544 Kč) | 707 450 Kč | 29,7 % |
Díky tomuto přehledu se ale zdá, že pokud pokukujete po elektromobilu, s nímž budete jezdit jen tzv. „kolem komína“, zdá se koupit jej jako ojetý vlastně úplně ideální volbou.