MTM na autosalonu v Ženevě: máte se na co těšit – foto

Autor: Jan Karlík - 1. 3. 2016


Jednotliví úpravci stále dokazují, že do Ženevy se máte na co těšit i jako fanoušci tuningu. Tentokrát trochu poodkrylo roušku neznámého MTM a je vážně na co koukat. Úpravy jsou to zásadní, žádné lištičky a chiptuning, ale půjdeme hezky popořadě.

Volkswagen Amarok V8 Desert Passion
Název vozu mluví sám za sebe. Pod kapotou pick-upu německé výroby je od přírody hodně místa, takže toho inženýři využili vměstnali tam osmiválec. Pouštní Amarok dostal přeplňovaný vznětový motor V8 o objemu 4,2 litru, který znají především majitelé vozů značky Audi. Pod kapotou Volkswagenu tento motor disponuje výkonem 410 koní (302 kW) a točivým momentem 930 Nm (!) dostupným od 2 000 do 3 000 otáček za minutu. Všechen ten výkon je posílán samozřejmě na všechna čtyři kola a to prostřednictvím osmistupňové převodovky Tiptronic. To stačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za rovných šest sekund a maximální rychlost je (podle zvolených pneumatik) až 240 km/h.

MTM přihodilo také pořádný punc exkluzivity, takže Amarok oblékli do matného laku karoserie zlatavé barvy, který doplňují prvky v černé barvě od masky chladiče přes ochranné rámy až po rozšířené blatníky. V nich jsou zasazena nová 20palcová litá kola značky BBS s pneumatikami Cooper o rozměrech 305/50 R20. Za nimi se ukrývají brzdové kotouče o průměru 405mm vpředu a 356 mm vzadu, které si musí poradit s výrazně větší porcí výkonu než sériový brzdový systém a mimo většího rozměru mají také dodatečné chlazení.

Myslelo se také na interiér, kde sedadla i další části prostoru pro cestující jsou čalouněna kůží kombinovanou s Alcantarou. Na palubní desce, středovém tunelu a výplních dveří pak nechybí prvky z uhlíkových vláken. Jak správně tušíte, Amarok V8 Desert Passion nebude za laciný peníz. Ceny startují na zhruba 5,5 milionu korun.

Audi RS3 R

U MTM samozřejmě mysleli také na prémiovou odnoš koncernu. U Audi se soutředili na dvojici modelů, my začneme s tím menším. Že je Audi RS3 Sportback automobilem mnoha kvalit jsme se přesvědčili už sami v testu, pokud vás však výkon přeplňovaného pětiválce po čase omrzí, zdá se, že navštívit MTM bude ideální. Audi RS3 R má po zásahu těžko uvěřitelných 503 koní (370 kW) a 650 Nm točivého momentu. Spolu se standardním pohonem všech čtyř kol quattro a pomocí dvouspojkové sedmistupňové převodovky S-tronic, která musela být zesílena, to udává vylepšené RS3 zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 3,6 sekundy! Maximální rychlost musela být elektronicky přibrzděna na 300 km/h.

Nové jsou také brzdy o rozměrech 380 mm, které výrazně vystupují z disků Nardo Edition o velikosti 19″. Kola obouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport. Všimnout si můžete také bodykitu vytvořeného z karbonu. Není tam jen pro parádu, byl prý vyvíjen v aerodynamickém tunelu. Přední spojler a zadní difuzor spolu aktivně spolupracují a vytvářejí až o 30% větší přítlak. Cenovka upravené RS3 začíná na hodnotě 2 550 000 Kč.

MTM S8 Talladega R
Třešničkou na závěr je upravená Audi S8. Kreace nese název S8 Talladega R a disponuje čtyřlitrovým dvakrát přeplňovaným osmiválcem, který po úpravě nabízí maximální výkon 802 koní (590 kW) a vrchol točivého momentu na hodnotě 945 Nm dostupný v rozmezí od 2 250 do 5 500 ot./min. Na 100 km/h se tato smrtonosná zbraň dostane za pouhé 3,1 sekundy, 200 km/h na tachometru uvidíte dříve, než napočítáte do deseti! Opět musel být nainstalován elektronický hlídač, tentokrát vás zastaví v rozletu na 350 km/h.

Také v tomto případě se myslelo na aerodynamiku, nový bodykit doplňují 22palcová kovaná kola Bimoto. Pneumatiky Michelin Pilot Super Sport mají rozměr 265/30 ZR 22 a ve standardu ukrývají karbon-keramické brzdy. Cenovka decentně přesahuje 6 miliónů Kč. Doufejte, že v ceně nejsou ty polepy…

Štítky: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru