skoda_kodiaq_rs

Modernizovaná Škoda Kodiaq RS se projíždí na českých silnicích skoro bez maskování

Autor: Pavel Srp - Foto: Anina Russová - 20. 3. 2021


Odhalení faceliftu Škody Kodiaq má proběhnout letos na podzim, testovací prototypy už shazují kamufláž. Po českých silnicích a dálnicích se již pohybují jen s decentními polepy. A to jak obyčejné verze, tak i vrcholný Kodiaq RS.

My jsme faceliftovaný Kodiaq přistihli včera na dálnici D10. V obou směrech jich jezdila spousta, takže jsme mohli natočit hned dva kusy. Ten modrý je docela obyčejný Kodiaq (ačkoliv s volantem vpravo), ale ten šedý je Kodiaq RS.

Pro fakt, že šedý kus je vrcholné RS a ne „jen“ Sportline (obě verze jsou si hodně podobné), hovoří několik věcí. V prvé řadě jsou to koncovky výfuku, které má RS samostatně v nárazníku, zatímco Sportline je má naznačené v chromovaném rámečku. Zároveň je tu ze zadního pohledu také odrazka – u RS prochází po celé šíři zadního nárazníku, Sportline ji má jen na bocích a uprostřed má černý plast se vzorem. Na šedém kusu je sice uprostřed také černý pruh, ale vypadá jako by byla odrazka přelepená. Když se podíváte na modrý kus, vypadá to úplně jinak.

Ostatní věci už ale mají Sportline i RS prakticky stejné. Jde o velká kola, pod nimiž vykukují červené brzdiče, či specificky tvarovaný přední nárazník s poměrně výrazným spoilerem. Všimnout si můžeme také černých nápisů s označením modelu.

Na obou Kodiacích ve videu je také vidět nová maska chladiče, která připomíná tu u elektromobilu Škoda Enyaq iV. Na obou náraznících jsou ale ještě maskovací fólie, takže finální design je stále zahalen rouškou tajemství. Vidět nicméně můžeme, že jsou přední i zadní světlomety, přičemž ty zadní (jak je vidět i ve videu) jsou dynamické, ale blikají jen ve vnější části světlometů. U verze před modernizací jsou zadní ukazatele směru vidět lépe.

Otázkou stále zůstávají pohonné jednotky. Oficiálně totiž česká značka k faceliftu Kodiaqu neprozradila vůbec nic, takže můžeme jen spekulovat. Jisté ale je, že v modernizovaném Kodiaqu RS se už neobjeví naftový čtyřválec 2.0 TDI biturbo, který měla původní verze. Internetové zvěsti hovoří o tom, že by se pod kapotou mohl objevit plug-in hybrid se 180 kW, který má Octavia RS iV, ale podle magazínu auto.cz by tam měl být spíše benzinový čtyřválec 2.0 TSI se 180 kW, který se pod kapotou čtvrté generace Škody Octavia RS také objevuje.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru