Společnost SAIC Motor Corp., která vyrábí mimo jiné modely MG, uvedla, že plánuje své modely vyrábět v Evropě. Je to reakce na to, že EU chce na čínská auta uvalit vyšší cla. Z evropské továrny by měly vyjíždět jak spalovací modely, tak i elektromobily a dodávky.
Vzhledem ke stále rostoucím prodejům vozidel značky MG na evropském trhu plánuje čínský koncern SAIC Motor představit novou čínskou energetickou technologii a postavit v Evropě „zelené“ továrny. Uvedla společnost ve svém prohlášení z 13. června 2024. Tento plán ovšem nijak dále nespecifikovala.
SAIC toto sdělení učinil v reakci na chystaná cla Evropské komise na elektromobily vyrobené v Číně. Podle Evropské komise bude vývoz elektromobilů do EU od 4. července podléhat dodatečným clům. V případě čínského koncernu SAIC Motor to má být dokonce 38 %, tedy to vůbec nejvyšší clo v plánovaném rozsahu. Celkově bude nakonec clo činit až 48 %, protože již nyní je zavedeno clo ve výši 10 %.
SAIC Motor, respektive MG Evropě skutečně vadí, je totiž nejúspěšnější čínskou značkou v EU a prosazuje se opravdu ve velkém stylu. Čínská automobilka loni v Evropě prodala 231 684 vozů, což je dvakrát více než v roce 2022, přičemž většinu prodejů tvoří SUV MG ZS. V letošním roce plánuje MG zvýšit prodeje v Evropě na více než 300 tisíc vozů. Pomoci ji k tomu má uvedení nového malého vozu MG3, který bude jedním z hlavních konkurentů Škody Fabia. O tom, že nejde jen o silácké řeči, svědčí skutečnost, že MG dodalo na evropský trh v prvních pěti měsících roku 2024 už více než 100 tisíc vozů.
Vzhledem k těmto prodejním číslům asi nepřekvapí, že značka má eminentní zájem se v Evropě prosadit, což se jí dlouhodobě podaří pouze tehdy, pokud se vyhne hrozícím clům. Nejjistější cestou je tedy právě výstavba továren přímo v Evropě. Zatím je má MG v Číně, Thajsku a Indii.
Konečně těm našim nenazrancum zavře tipec
Jé zajímavé že auto dovážena přes půl světa se můžou prodávat o hodně levněji než ty co se vyrobí doma měli by tý automobilky tadypozavirst a bsichni ti slavní manažeři by měli vzít lopaty ajit něco dělat ne okrádat lidí o jejích úspory
Mám MG ZS 1500 a jsem velice spokojen.
To je dobře koupil jsem MG ZS a jsem spokojený. Než předraženou Fabi v základu
také jsem koupil MG ZS, po 20000km spokojenost ,velice perfektní ovládání. Ta cena….co k tomu říct . Konkurence je cenově dvakrát dražší