Manuální převodovky postupně z nabídky automobilek mizí. Důvodem je nejen úspora emisí, ale také velký nástup elektrifikace. Současný šéf divize BMW M ale tvrdí, že v (některých) sportovních modelech zůstane manuál minimálně do roku 2030. A to je rozhodně dobrá zpráva.
Když BMW před pár dny představilo novou generaci modelu M2, manuální převodovku v nabídce také má. A zůstat by tam, ale i u M3/M4 měla ještě několik let. Prozradil to šéf BMW M Frank van Meel v rozhovoru pro magazín CarBuzz na oslavě BMW M Festival v Jihoafrické republice.„Nemusíte se bát, že by snad manuály zmizely,“ řekl v rozhovoru.
I tak je ale od dnešního dne do roku 2030 ještě hodně času a nikdo neví, co se může změnit, jaké předpisy a omezení mohou v rámci EU vzniknout. Pokud ale nic tak zásadního nestane, mohou být zákazníci v klidu. Manuální převodovky nejsou sice v modelech BMW M zase tak oblíbené, ale stále je tu skupina zákazníků, kteří manuální převodovky vyhledávají.
Manuální převodovky sice nejsou jednodušší a rychlejší než ty automatické, ale právě to si purističtí zákazníci pochvalují. S manuální převodovkou jsou ještě větším pánem svého auta a je pro ně jízda zábavnější. Timo Resch, viceprezident zákazníky, značku a prodej pro BMW M to komentoval slovy, že mu inženýři řekli: „Manuály nejsou rychlejší než automaty, takže proč byste je měli chtít? My jsme jim řekli, že je chtějí zákazníci. A ty mi posloucháme a snažíme se jim vyhovět. A tak je budou mít.“
Do dalších nových modelů BMW M se ale asi manuální převodovky už nedostanou, protože nové BMW M2 je posledním modelem, který není plug-in hybridní ani elektrický. I tak má ale šéf BMW M jasnou zprávu. Čtyřválce ani tříválce čistokrevné modely BMW M nedostanou. BMW M má v plánu vyrábět modely, u nichž má plug-in hybridní pohonné ústrojí, respektive elektromotor doplňovat spalovací motor a pokud by spalovací motor byl malý a tedy „slabý“, nemělo by to cenu. Kdyby totiž byly vybité baterie, nemělo by takové auto dostatečnou dynamiku.
To je nakonec případ Škody Octavia RS iV… S tím ale asi v Mercedes-AMG nesouhlasili, protože jejich nejnovější Mercedes-AMG C 63 kombinuje dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec s označením M139l s výkonem 350 kW/476 koní a 545 Nm, který je nejvýkonnějším sériovým čtyřválcem na světě, s elektromotorem u zadní nápravy se 150 kW/204 koňmi a 320 Nm točivého momentu. Celkový výkon je 500 kW/680 koní a celkový točivý moment dechberoucích 1020 Nm.