Crash testy nejsou výsadou jen dnešní doby, ale automobilky je praktikovaly už v minulosti. Nebývaly však organizované tak, jako nyní, ale spíše byly přímo v režii samotných automobilek.
Pojďme se podívat na to, jak to v 60. letech minulého století vypadalo u Mercedes-Benzu. To je značka, která vždy dbala nejen na luxus, ale také na bezpečnost. Vždyť jde o průkopníka používání bezpečnostních pásů, ale i ABS, protože vůbec poprvé se sériově objevilo právě v eskovém mercedesu (generace W116).
Před 40 lety se do aut poprvé dostalo ABS, prvním autem byl Mercedes-Benz
V polovině šedesátých let neexistovaly žádné řídící jednotky, které by řídily zásahy stabilizačního systému, a tak musela být při vývoji a finálním ladění věnována opravdu velká péče kompletní mechanice tak, aby auto zůstalo ovladatelné i v mezních situacích.
Více než 50 let stará historická televizní reportáž ukazuje nejen jízdní testy „na hraně“, ale také crash testy, které se prováděly i s figurínami. Inženýři mercedesu pozorovali, jak se při různých nárazech karoserie deformuje, co se při nárazu děje s figurínami, a následně se snažili auto vylepšit tak, aby prostor pro posádku zůstal bez poškození. Maximální péče byla věnována také tomu, aby byla zachována možnost otevření dveří i po velkých nehodách a deformacích karoserie.