Jízda v off-roadu dává řidiči zvláštní pocit svobody, že se nemusí držet jen na silnicích, ale může vyrazit i mimo ně. Na trhu je stále ještě několik velmi odlišných terénních automobilů s poměrně velkým cenovým rozptylem. Ve Velké Británii se rozhodli srovnat dva z nich ze zcela odlišných konců spektra: Mercedes-AMG G 63 a Suzuki Jimny.

“Tažné války”: Kolik Suzuki Jimny bylo potřeba k přetažení Mercedes-AMG G 63?

Mercedes-AMG G 63 4Matic je to nejlepší, co je pro třídu G v nabídce. I když jde o verzi s nejvýkonnějším motorem, nezapomíná ani na terénní ambice. Stálý pohon všech kol doplňuje trojice uzávěrek diferenciálu. Pod kapotou je pro verze 63 AMG tradiční dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec s 585 koňmi a točivým momentem 850 Nm.

Nové Suzuki Jimny se s dávkou představivosti géčku docela podobá. Ovšem jen základními tvary karoserie, zbytkem nikoliv. Vždyť pod kapotou má 1,5litrový čtyřválec se 102 koňmi a 130 Nm a může jet maximálně 145 km/h. To ho ale v terénu nijak nelimituje.

Obě dvě auta vyrazila mimo silnici, terén se nezdál být nijak extrémní, ale polní cesta to místy také nebyla. Jimny má výhodu v nižší hmotnosti a celkově v menších rozměrech, ale géčko má zase sofistikovanější pohon všech kol a výkon.

Dokáže Suzuki Jimny nakonec projet totéž co 10x dražší Mercedes-AMG G 63?