Poslední dobou se roztrhl pytel s brutálními úpravami malých lehkých vozů, u kterých někdo zahodí titěrné čtyřválce a nahradí je pořádnou strojovnou. Po Toyotě GT86, do které byl vsazen motor z Ferrari 458 Italia, je tu nejnovější generace Mazdy MX-5 (ND), která se stala hostitelem pro další brutální osmiválec.
Mazda MX-5 přesně spadá do kategorie vozů, které na papíře nebudí přehnané emoce, nicméně co se celkového naladění a jízdních výkonů v reálném používání týče, tvoří téměř dokonale vyvážený celek. Pokud by se vám však zachtělo tuhle rovnováhu rozhodit ve prospěch výkonu, máme tu jedno až absurdní řešení. Můžete si svou MX-5 nechat přestavit na nefalšované osmiválcové monstrum. Takovou úprava nabídne společnost Flyin′ Miata, která se zbaví původního čtyřválce a nahradí ho osmiválcem o objemu 6,2 litru, který má původ v Chevroletu Camaro SS.
To celkem pochopitelně nejsou veškeré úpravy, které tento roadster čekají. Přijde také na zástavbu šestistupňové převodovky T56 Magnum, diferenciálu z Camara, nový je také katalyzátor, poloosy, kardan a odpružení od firmy FOX. V základní specifikaci nabídne osmiválcová MX-5 výkon 436 koní (321 kW). Ale to stále není všechno…
Ve Flyin′ Miata mají k dispozici také program Stage 2. V rámci blíže nespecifikovaných úprav vyšroubují výkon na osmiválce na finálních 532 koní! Základní „slabší“ modifikace vyjde na nemalých 50 000 dolarů (cca 1 250 000 Kč) a to se bavíme pouze o ceně kitu. V cenovce není zahrnuta MX-5ka jako taková… Silnější Stage 2 vás vyjde na dalších 1 800 dolarů. V nabídce úpravce můžete najít také výkonnější brzdy a karbonový hnací hřídel.