Mazda CX-9 se zatím oficiálně představila pouze ve formě ilustrace. Poprvé bychom se s ní měli naživo setkat na autosalonu v Los Angeles, kde se 17. listopadu v rámci velké show představí finální podoba.
Nová CX-9, tedy největší zástupce kategorie SUV od japonského výrobce, přejde kompletně na filozofii Skyactiv. Což v reálném světě znamená především podstatně nižší hmotnost. CX-9 bude stát na nové kompaktní platformě, patrně půjde o upravenou verzi z modelu Mazda6. Ruku v ruce s tímto řešením můžeme očekávat také nové motory a převodovky. Mazda také klade důraz na pocit z jízdy a zaměření na řidiče. A přesně toho by se CX-9 měla držet také. Údajně půjde o nejlépe ovladatelný vůz této kategorie.
Vzhledem k minulosti modelu CX-9, který se na starý kontinent dovážel pouze individuálně, a až na sklonku svého života ho české zastoupení značky začalo dovážet oficiálně, se nabízí otázka, jak to bude s novým modelem. Místo představení nám tu situaci bohužel může trochu nastínit. Mazda se netají tím, že v případě nové CX-9 bude americký trh stěžejní. Pro trh evropský zatím bohužel není potvrzená. Pod kapotu by se měl dostat známý zážehový čtyřválec o objemu 2,5l, který bude spojen s manuální nebo automatickou převodovkou. Základní verze budou nabízet pouze pohon předních kol, pohon všech kol bude u dražších verzí a nebo k dispozici za příplatek.
Přestože finální podoba je zatím ve hvězdách, tento grafický návrh je velice blízko realitě. A pokud se to potvrdí, chceme ji v Evropě!