Když se řekne Mansory, většina okamžitě očekává nějaký velkolepý tuning, který sice není pro každého, ale každého nějakým způsobem zaujme. Ať už v dobrém či špatném. A přesně to potvrzuje jejich nejnovější projekt, který je určen výhradně pro Spojené arabské emiráty. Ačkoliv pojem ‚velkolepý‘ v tomto případě ani vzdáleně nepopisuje realitu. Ta je spíše monstrózní.
Projekt s názvem Mansory Mercedes G P900 Special Edition UAE vznikl u příležitosti otevření nového showroomu právě ve Spojených arabských emirátech. Tamní zákazníky není snadné zaujmout, vždyť si někteří z nich mohou dovolit takřka cokoliv na světě. Ale i oni se chtějí lišit, „nudné sérové“ modely Mercedes-AMG nebo Rolls-Royce jsou tam standardem. Tím ale rozhodně není tahle speciální edice. Kromě velmi výrazného exteriéru přináší asi nejzběsilejší interiér v historii.
https://www.facebook.com/mansory/posts/5581171065280965
Nevěříte? Fotky vás asi přesvědčí. Už exteriér prošel masivní úpravou. Karoserie byla rozšířena, výfuky vedou z pod prahů, nechybí poměrně velké křídlo, nové nárazníky, a hlavně velká spousta karbonu. Někde je přiznaný, jinde lakovaný. Boční prahy dostaly LED osvětlení těsně nad koncovkami výfuku, to kdyby náhodou nebyly dost slyšet, tak aby byly i vidět. Nová jsou také kola, ale i kryt rezervy na zádi auta. Mimochodem, zobrazena je na něm mapa emirátů.
Mansory nejspíš moc dobře ví, že barvou roku 2022 je fialová. Nejspíš i proto je karoserie lakována částečně právě fialovou a částečně černou. V každé barvě jsou pak detaily a doplňky té druhé barvy. Velmi zajímavým detailem jsou také fialové brzdiče, které decentně vykukují pod paprsky kol.
Pokud by snad pro někoho byl exteriér ještě celkem normální, pak interiér lehce vyrazí dech. Ve zkratce by se dal popsat jako opulentní přehlídka kůže, dřeva a super výrazných barev. Kromě fialové, která se dostala na několik detailů a sedadlo spolujezdce interiéru naplno vévodí výrazná žlutá.
https://www.facebook.com/mansory/posts/5581169308614474
Ta je skoro všude, tedy na koberečkách, výplních dveří, sedadle řidiče, volantu i na palubní desce. Jak už jsme řekli výše, Mansory dělá velkolepé úpravy, které prostě nejsou pro každého…
Úpravou prošel i čtyřlitrový osmiválec se dvěma turbodmychadly. Ten je už v sériovém provedení velmi výkonný, a i s tak velkým autem umí divy. Ovšem zákazníkům ve Spojených arabských emirátech by standardním 585 koní a 850 Nm zcela jistě nebylo dost. Proto úpravce upravil mapy řídící jednotky, což společně s novým výfukovým systémem z motoru dostane až 900 koní (odtud ta čísla v názvu) a 1200 Nm. Cenu této úpravy pak Mansory nezveřejnil a něco nám říká, že pro zákazníky, kteří ji jistě ocení, není vlastně vůbec důležitá.