Ferrari-308M-Maggiore-tuning- (5)

Maggiore upravili Ferrari 308 GTB ve stylu restomod. Historii doplnila moderna

Autor: Pavel Srp - Zdroj: carscoops.com - Foto: Maggiore - 7. 11. 2020


Svět se mění. Nejvíce se o tom vlastní kůži přesvědčujeme prakticky celý letošní rok. O pandemii koronaviru ale mluvit nebudeme, nýbrž budeme mluvit o úpravách automobilů a veteránů. Už dávno totiž neplatí, že upravovat veterán je tabu, ba právě naopak. Důkazem budiž i společnost Maggiore, která představila svoje Ferrari 308 GTB. Projekt se jmenuje Maggiore 308M.

Výchozí Ferrari 308 GTB je poznat na první pohled, ale úpravy byly přesto velmi výrazné – a to jak na poli designu, tak i na technice. Začněme designem. Karoserie není původní, ta musela uvolnit místo novým panelům, vyrobeným z mnohem lehčího karbonu. Auto bylo v rámci toho rozšířeno: vpředu o 50 mm a vzadu dokonce o 100 mm. Provedeno to bylo pouze vytažením blatníků, takže je to poměrně decentní a do světa to nijak nekřičí. Do širokých podběhů putovala nová kola, drží se původního designu Ferrari, ale jsou to o poznání větší 17″.

Nejvíce se z hlediska designu proměnila přední část. Ta přišla o parkovací světlomety a blikače, ale i o typické mrkačky, tedy vyklápěcí světlomety. Místo toho jsou tu dva páry moderních LED světlometů a podélné LED denní svícení. V masce chladiče, dá li se to tak nazvat, je nyní ozdobná lišta. Nové světlomety jsou i vzadu a opět jde o kusy s LED technologií. Svým tvarem, ale i barevností sériové světlomety připomínají.

Pod zadní kapotou se je sice v základu původní kousek vidlicového osmiválce, ale i ten doznal několika vylepšení. Jeho sériový objem je 2 927 cm³ a je uložen napříč před zadní nápravou. V sérii pohání zadní kola přes pětistupňovou manuální převodovku. V evropské verzi dosahoval největšího výkonu 188 kW/255 koní při 7700 ot./min a točivý moment 294 Nm vrcholil při 7250 ot./min. Verze pro americký trh byla kvůli přísnějším emisním limitům slabší o 15 koní. V tomto autě má ale motor díky novému vrtání objem 3,1 litru, výkon překonal tři stovky koňských sil a i točivý moment je 300 Nm.

S posílením motoru jde ruku v ruce vylepšení brzdového systému. Na přední i zadní nápravě jsou nově čtyřpístkové brzdiče Brembo se závodními destičkami, zakusující se do větších 280mm větraných kotoučů. Vyměněny byly také tlumiče, nově jsou tu kousky od Koni, doplněné o nové pružiny.

Pohled do interiéru prozradí, že tady se příliš neměnilo z hlediska designu, ale veškeré materiály byly vyměněny za mnohem kvalitnější a exkluzivnější. Drobně vylepšena byla středová konzola a materiály zahrnují kůži, karbon, hliník a podobně.

A co na to asi říká Ferrari?


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru