O tom, že nový hot-hatch Hyundai i30 N dělal Albert Biermann, který má na svědomí modely BMW M za posledních několik let, jste už jistě slyšeli. Pojďme se spolu podívat na čtyři věci, které mají modely sportovních divizí BMW M a nový ostrý Hyundai společné.
1. Diody v otáčkoměru
Pokud nastartujete Hyundai i30 N anebo jakékoliv BMW M, které nemá digitální přístrojový štít, můžete si všimnout rozsvícených diod oranžové a červené barvy. Ty s tím, jak se motor prohřívá, pomalu zhasínají. Upozorňují řidiče na to, kam by motor rozhodně neměl vytáčet.
2. Bohaté možnosti nastavení součástí auta
Stejně jako si u modelů BMW M můžete nastavit odezvu motoru, intenzitu posilovače řízení, tuhost podvozku a to, jak bude řadit automatická převodovka, podobné věci si můžete nastavit i u Hyundaie. Ten ale nabízí možností nepoměrně více, což ale může být občas na škodu. Už 243 možností u aktuálního BMW M3 je hodně, co pak 1944 různých kombinací nastavení u i30 N…
Rozdíl je v tom, že u BMW na to jsou samostatná tlačítka vedle řadící páky, případně voliče automatické převodovky, u Hyundaie se na to jde přes displej.
3. Tlačítka rychlých voleb jízdních režimů
Na volantech modelů BMW M se již pár let dají najít tlačítka rychlých voleb „M1“ a „M2“, pod které si lze uložit preferovaná nastavení součástí auta z předchozího odstavce. S těmito tlačítky přichází i Korejec, ačkoliv nefungují úplně stejně, rychlé volby mezi nejostřejším a vlastním, přednastaveným módem se pravým tlačítkem přepínat dá.
4. Tlustý věnec volantu
Modely BMW (nejen ty s přídomkem M) mívají poměrně tlusté věnce volantů. Někomu to sice tak úplně nevyhovuje, mně ano. Podobně je na tom i ostrý hyundai.