hyundai-i30-n-logo-maska

O tom, že nový hot-hatch Hyundai i30 N dělal Albert Biermann, který má na svědomí modely BMW M za posledních několik let, jste už jistě slyšeli. Pojďme se spolu podívat na čtyři věci, které mají modely sportovních divizí BMW M a nový ostrý Hyundai společné.

1. Diody v otáčkoměru

Pokud nastartujete Hyundai i30 N anebo jakékoliv BMW M, které nemá digitální přístrojový štít, můžete si všimnout rozsvícených diod oranžové a červené barvy. Ty s tím, jak se motor prohřívá, pomalu zhasínají. Upozorňují řidiče na to, kam by motor rozhodně neměl vytáčet.

2. Bohaté možnosti nastavení součástí auta

Stejně jako si u modelů BMW M můžete nastavit odezvu motoru, intenzitu posilovače řízení, tuhost podvozku a to, jak bude řadit automatická převodovka, podobné věci si můžete nastavit i u Hyundaie. Ten ale nabízí možností nepoměrně více, což ale může být občas na škodu. Už 243 možností u aktuálního BMW M3 je hodně, co pak 1944 různých kombinací nastavení u i30 N…

Rozdíl je v tom, že u BMW na to jsou samostatná tlačítka vedle řadící páky, případně voliče automatické převodovky, u Hyundaie se na to jde přes displej.

3. Tlačítka rychlých voleb jízdních režimů

Na volantech modelů BMW M se již pár let dají najít tlačítka rychlých voleb “M1” a “M2”, pod které si lze uložit preferovaná nastavení součástí auta z předchozího odstavce. S těmito tlačítky přichází i Korejec, ačkoliv nefungují úplně stejně, rychlé volby mezi nejostřejším a vlastním, přednastaveným módem se pravým tlačítkem přepínat dá.

4. Tlustý věnec volantu

Modely BMW (nejen ty s přídomkem M) mívají poměrně tlusté věnce volantů. Někomu to sice tak úplně nevyhovuje, mně ano. Podobně je na tom i ostrý hyundai.