Ledvinky, které jsou pro BMW typické, se v poslední letech neustále proměňují. Zvětšují se, osvětlují se a jsou čím dál výraznějším prvkem čelní části auta. A to rozhodně jen tak neskončí, ba právě naopak. BMW totiž podalo patentovou přihlášku na masku chladiče, která obsahuje další světlomety a světelné prvky.
Dokumenty k patentové přihlášce byly podány u Světové organizace duševního vlastnictví. Návrhy ukazují, že ledvinky by měly obsahovat světlomety a také senzory pro asistenční funkce řidiče. Doprovodné výkresy z patentové přihlášky ukazují tradiční tvary světlometů a mřížky chladiče, které se ovšem spojují do zdánlivě jedné celistvé části.
V dokumentech je také zmíněna „světlovodná technologie“, materiál pokrývající mřížku, který se může přepínat z neprůhledného na průhledný, čímž přední maska získá hladký vzhled, když nebudou světlomety svítit. Až se světlomety rozsvítí, části mřížky chladiče by opět byly průhledné, aby umožnily světlu prosvítat.
Výkresy dále ukazují různé možnosti osvětlení. Nastavení „Vypnuto“ nezobrazuje žádné osvětlení, „Zapnuto 1“ ukazuje nízké a podlouhlé světlomety podobně dnešnímu dennímu svícení na modelech BMW na tradičním místě v rozích předního nárazníku a „Zapnuto 2“ ukazuje osvětlený okraj masky, ale také svítící svislé lamely v masce.
Magazín Auto Express, který s informací přišel, mluví o tom, že by toto osvětlení mohlo být použito i k promítání „digitální verze masky“, přičemž by maska na autě fakticky vlastně nebyla. Elektromobily totiž masku chladiče k přístupu vzduchu do motoru samozřejmě nepotřebují. BMW plánuje od roku 2025 uvést na trh novou rodinu elektromobilů „BMW Neue Klasse“, je možné, že nějakou takovou masku chladiče mohou dostat. Anebo z této patentové přihlášky nakonec nebude vůbec nic, ne vždy se registrované patenty dostanou na hotová auta…
hnus
Další „renaultovina“ od BMW. Nějak už zapomněli dělat auta pro řidiče a stále více se orientují na tablety na kolečkách (které zatím občas pohání i „normální“ motor).