Ještě před nedávnem platilo, že italské placky od Lamborghini sníh a zimu nikterak nemusí. Lépe jim je na od slunce vyhřátém asfaltu, ideálně na okruhu. Model Sterrato ale tyto stereotypy zbořil. Dobře mu to jde na zaprášených polních cestách, stejně, jako v italských Alpách.
Když se řekne Lamborghini a terén, většina si jako první vybaví buď starší a dnes už legendární model LM002, nebo nový Urus. Jenomže teď je na scéně také Sterrato, které je suce koncipováno jako supersport, ale nemá to znamenat, že se bojí ušpinit. Nebo že by se snad bál sněhu, na kterém se navíc moc rád sklouzne dveřmi napřed.
Dopomáhá k tomu také systém Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata, který má na starosti systém řízení všech kol tak, vektorování točivého momentu a pokročilou kontrolu trakce, aby drifty byly provedeny správně, bezpečně, ale zároveň se vší pompou.
Každý zákazník, který si Sterrato vybere, bude mít k dispozici tři různá nastavení pohonu a fungování auta. Strada a Sport jsou určeny hlavně pro silniční provoz. Ovšem režim Rally, jak ostatně jeho název napovídá, promění italský placatý supersport v hybrid dobře pracující i na nezpevněných cestách.
Tam pomůže i širší rozchod kol a vyšší světlá výška. Vůz má navíc zesílené prahy a zpevněné podběhy. To vše by ale bylo k ničemu, pokud by za něco nestála pohonná jednotka. Tou je v tomto případě desetiválec o objemu 5,2 litru, který je naladěn na 610 koní a 560 Nm. Motor je spárován se sedmistupňovou dvouspojkou a nechybí mu elektronicky řízený pohon všech kol a zadní mechanický diferenciál.