Automobilky čas od času vyrobí nějakou zběsilost a bylo tomu tak prakticky vždy. Jednou z těch výrazných je i „Rambo Lambo“. A to vzal britský Top Gear do terénu. A výsledek? Na ten se můžeme podívat v přiloženém videu.
Lamborghini prapůvodně vyvíjelo off-road pro armádu. Vzniklo několik verzí a prototypů, z nichž nakonec vzešlo Lamborghini LM002. To se psal rok 1986. Italská automobilka tehdy světu představila takové první supersportovní SUV, předchůdce dnešního modelu Urus. A že to nebyla jen planá slova, svědči i použitá technika. Vždyť pod vysokou a dlouhou přední kapotou je motor původem z epického Lamborghini Countach!
Velké a těžké auto (více než 2,7 tuny) přesto díky atmosférickému, 5,2litrovému vidlicovému dvanáctiválci se 450 koňmi a 497 Nm dokázalo zrychlit z 0 na stovku za 8,5 sekundy a jelo maximální rychlostí až 210 km/h. Navíc jste s ním mohli jezdit nejen po silnice, ale zejména mimo ni.
V přiloženém videu se ale dozvíme, že si zanechalo vlastnosti, které byste od něj na pohled vlastně čekali. Jeho ovládání totiž rozhodně není pro žádné „slečinky“. Pedály jdou ztuha, řízení jakbysmet, navíc má jistou vůli. Ale ten motor. Podle slov moderátora je skvělý a produkuje „ty správné“ zvuky.
Mimo silnici je auto – minimálně podle videa Top Gearu (tištěného, nikoliv toho televizního) – velmi schopné, ale už dříve jsme si ověřili, že se nebojí ani na okruh!
Obrovské Lamborghini LM002 na okruhu? Ale ano a sluší mu to tam – video