Lamborghini láme prodejní rekordy. Není to ale díky jeho tradičním supersportům

Autor: Anina Russová - Zdroj a foto: Lamborghini - 25. 10. 2021


Své první novodobé SUV, model Urus, představila automobilka Lamborghini už v roce 2018. A stejně jako tomu bylo v případě Porsche a modelu Cayenne, ani Urusu tehdy nikdo netipoval žádný extra velký úspěch. Ale všichni ti, kteří oběma SUV prorokovali propad, se hodně spletli. Obě automobilky díky těmto modelům slaví velké úspěchy, a to i navzdory koronakrizi.

Jen od ledna do září letošního roku hlásí automobilka 6902 prodaných vozů, což je 23% nárůst oproti stejné době minulého roku. Ve srovnání s prvními třemi čtvrtletími roku 2019 je to pak nárůst 6 %. Jen modelu Urus se pak prodalo 4085 kusů, což je 25% nárůst. Za tímto rychlým SUV pak následuje model Huracán s 2136 prodanými kusy, což je 28% nárůst. Aventador byl pak prodán pouze v počtu 681 kusů. Ten ale končí, už ho neobjednáte.

Předseda představenstva a generální ředitel Stephan Winkelmann k tomu řekl: „Nejen, že jsme přestáli posledních 18 velmi obtížných měsíců, ale také si trvale udržujeme růst značky. To je důkazem síly našeho produktového portfolia a přitažlivosti značky pro zákazníky na celém světě.“

Navzdory úspěchu ale Lamborghini neusíná na vavřínech. Urus dostane v následujících měsících facelift, který by měl přinést lehké designové i technické změny a nejspíš také novou nabídku motorizací. V plánu by měl být plug-in hybrid, ale v tuto chvíli se mluví i o zachování čtyřlitrového osmiválce.

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru