Automobilka ze Sant’Agaty Bolognese se už dlouhá léta téměř výhradně spoléhá na pohon všech čtyř kol. Nějaké světlé chvilky v podobě pohonu zadních kol se ale přeci jen najdou. V novodobé historii tak můžeme vzpomenout například na huracánova předchůdce, Gallardo LP550-2 Valentino Balboni.
Jednalo se o unikátní limitovanou edici, na kterou dohlížel sám slavný testovací jezdec Lamborghini, Valentino Balboni. Nejvýraznější změnou byl samozřejmě pohon pouze zadní nápravy. S podobnou exkluzivitou se počítá také pro nové Lamborghini Huracán. Verze s pohonem té správné nápravy by měly být dokonce dvě. Ta první se představí už na letošním autosalonu v Los Angeles. Start prodeje bude spuštěn na jaře roku 2016. Exkluzivitu bude představovat nejen limitovaný počet kusů, ale také fakt, že za zadokolku si řádně připlatíte. Pamatujete na Clarksonovy vtipy o Porsche 911 GT3 RS a Ferrari 430 Scuderia? Vezmou vám rádio, jakýkoliv luxus, místo skla dostanete plast a ještě zaplatíte zhruba o třetinu více? Tak v tomto případě dostanete o jednou hřídel a jednu nápravu hnaných kol méně a také zaplatíte více.
Lamborghini pravděpodobně plánuje v zadokolkové verzi vyrábět také Spyder se skládací střechou, prozatím bylo potvrzeno pouze Coupé. A co vy? Vidíte v pohonu všech čtyř kol u auta této kategorie přínos nebo naopak způsob jak přijít o kousek zábavy?