Na podvozky automobilů se chystá novinka, protože v Německu byly vyvinuty plastové pružiny. Ty by mohly do konstrukce automobilů přinést příjemnou změnu, která zajistí nižší hmotnost, ale i delší životnost.
Za vývojem plastových pružin stojí společnost Rheinmetall AG, která na jejich vývoji spolupracovala s jednou z německých prémiových automobilek. Její jméno ale nezveřejnilo, nicméně se dá očekávat, že tou automobilkou je Mercedes-Benz.
Nejmenovaný automobilový výrobce prý už hotové plastové pružiny důkladně otestoval a vyzkoušel, aby zjistil, zda fungují tak, jak mají, ale také zda vydrží. Testy dopadly dobře, takže se rozhodla plastové pružiny (jsou vyrobeny z polymer vyztuženého skelnými vlákny) zadat do objednávky.
Výhodou plastových pružin má být hlavně jejich nižší hmotnost a odolnost, protože nezreznou. Současně s tím lépe pohlcují vibrace, ale i hluk, což jsou věci, které v prémiovém automobilu posádka jistě ocení.
Koncept Mercedes-Benz Vision EQXX
Ačkoliv se výrobce pružin o konkrétní značce nezmínil, jedna značka už o plastových pružinách pro svůj vůz hovořila. Ve svém elektrickém konceptu Vision EQXX je představila automobilka Mercedes-Benz. Důvod? Delší dojezd.
Dojezd elektromobilu závisí i na hmotnosti, takže je potřeba občas šetřit všude, kde to jde. Podle výpočtů společnosti Rheinmetall AG by měla být úspora hmotnosti použitím plastových pružin až 75 %.
Rheinmetall AG ale spolupracuje i s dalšími výrobci automobilů, takže se dá očekávat, že se plastové pružiny v brzké době dostanou do sériové produkce,