Zbrusu nový čistě elektrický model EV6 značky Kia slibuje majitelům maximální uživatelskou spokojenost, kdy se elektrický životní styl stává životaschopnou alternativou pro každodenní mobilitu.
Kia EV6 odbourává vnímané překážky, které některým zájemcům doposud bránily v přechodu k elektromobilitě. EV6 jako první vyhrazený elektromobil značky Kia nabízí krátké časy dobíjení, přístup k široké síti dobíjecích stanic, pozoruhodně dlouhý dojezd, v dané třídě nejprostornější kabinu, a dokonce poslouží v roli mobilního akumulátorového modulu pro napájení elektrických spotřebičů či jiných elektromobilů. Kia EV6 byla od počátku navrhována tak, aby zprostředkovala ty nejlepší zkušenosti s elektromobilem, tj. aby vlastnictví vozu bylo stejně pohodlné a dostupné jako v případě klasického vozu se spalovacím motorem, zde však s nižšími dopady na životní prostředí.
Nový charakter zkušeností s elektrifikací
Model Kia EV6 je postaven na nové modulární platformě E-GMP (Electric-Global Modular Platform), která byla navržena speciálně pro elektromobily Kia. Přináší tak bezprostřední výhody oproti řešením, která spočívají v úpravě stávajících platforem, původně určených k zástavbě spalovacích motorů. Díky architektuře E-GMP přináší EV6 zcela nový charakter zkušeností s elektrifikací v podobě příkladných jízdních schopností, ultra rychlého nabíjení, delšího dojezdu a vyšší úrovně bezpečnosti.
Platforma E-GMP dále znamená, že i přes kompaktní vnější rozměry se EV6 chlubí vnitřní prostorností na vrcholu třídy. S rozvorem o délce 2,9 m v kombinaci s minimálním předním i zadním převisem vůz nabídne kabinu, která se svojí velikostí vyrovná vozidlům vyšších tříd. Cestující se tak mohou těšit na mimořádný prostor pro nohy 1 078 mm vpředu, resp. 990 mm vzadu.
Již žádné další obavy díky systému kombinace vysokorychlostního dobíjení
EV6 představuje celosvětově první systém kombinace vysokorychlostního dobíjení, díky němuž se řidičům EV6 otevírá přístup k širší dobíjecí infrastruktuře. Systém kombinace vysokorychlostního dobíjení znamená kompatibilitu s ultra rychlými nabíjecími stanicemi 800 V i častějšími rychlodobíjecími stanicemi 400 V bez potřeby speciálního adaptéru nebo další palubní dobíječky.
Při využití 800V dobíječky směřuje proud ultra vysokou rychlostí přímo do akumulátoru, a dokáže tak nabít akumulátor EV6 z 10 na 80 % kapacity za pouhých 18 minut (maximální dobíjecí výkon činí 239 kW). Když EV6 zastaví u běžnější 400V dobíjecí stanice, EV6 pomocí vlastního elektromotoru a střídače zvyšuje 400 V z dobíjecí stanice na hladinu 800 V, čímž dokáže akumulátor dobíjet s maximálním možným výkonem.
Nejdelší dojezdová vzdálenost na trhu
Kia posouvá laťku i v parametrech dojezdu – spojením modulární architektury E-GMP, výkonové elektroniky a konstrukce se EV6 stává modelem, který nabízí jeden z nejdelších dojezdů mezi elektromobily.
Zájemci o EV6 mohou volit z několika čistě elektrických uspořádání hnacího ústrojí s nulovými emisemi vč. vysokonapěťových akumulátorových modulů pro standardní dojezd (kapacita 58 kWh), resp. dlouhý dojezd (77,4 kWh). Homologované hodnoty podle WLTP potvrzují, že EV6 s pohonem zadních kol a akumulátorem 77,4 kWh urazí v kombinovaném cyklu až 528 km (kombinovaná spotřeba elektřiny činí 16,5 kWh/100 km). To odpovídá vzdálenosti z Chebu do Ostravy na jedno nabití. S méně častým dobíjením padá jedna z nejvýznamnějších překážek vlastnictví elektromobilu.
Velmi solidním dojezdem se však chlubí i EV6 s pohonem všech kol: 506 km v kombinovaném cyklu podle WLTP. Kombinovaná spotřeba elektřiny u provedení s pohonem všech kol činí pouze 17,2 kWh/100 km.
Komplexní infrastruktura
EV6 sám upozorní na nízký stav nabití a pomocí dynamických bodů zájmu (POI) a informací o dostupnosti v reálném čase je řidič prostřednictvím palubní navigace naveden k nejbližší nabíjecí stanici. Kia díky provázání s infrastrukturou IONITY (kterou částečně vlastní) nabízí majitelům EV6 nižší sazby za elektřinu na více než 400 vysokovýkonných dobíjecích stanic, které jsou přes mobilní aplikaci Kia Charge dostupné ve 24 evropských zemích. Síť IONITY používá přední evropský standard dobíjení CCS (Combined Charging System) a dodává elektřinu výhradně z obnovitelných zdrojů, a tak všichni majitelé EV6 mohou cestovat zcela bez emisí podle zásad klimatické neutrality.
Řešení Kia Charge (provozované ve spolupráci s Digital Charging Solutions) zpřístupňuje majitelům EV6 přes body zájmu přibližně 205 tisíc dobíjecích míst po celé Evropě (s konektory typu AC i DC). Jako pojítko mezi provozovateli nabíjecích míst a vozy Kia slouží mobilní aplikace Kia Charge, která funguje jako poskytovatel služeb mobility, spravující tarify a platby s rozlišením tří úrovní uživatelských tarifů v závislosti na intenzitě využívání.
Mobilní napájení
Kia vyvinula integrovanou jednotku řízení dobíjení (ICCU), kterou se regulují vestavěné obousměrné nabíječky i palubní systém pro správu dobíjení (VCMS). Prostřednictvím ICCU může akumulátor vozidla napájet jiné spotřebiče či zařízení s celkovým příkonem až 3,6 kW. Uvedená funkce V2L (Vehicle-to-Load) dovoluje posádce dobíjet elektrická zařízení (např. notebooky) na cestách, jakož i provozovat domácí spotřebiče přes externí konektorový adaptér V2L.
Možné je i nabíjení typu V2V (Vehicle-to-Vehicle), kdy se energie dodává jinému elektromobilu (např. v nouzi) s použitím kabelu ICCB (In-Cable Control Box) a konektorového adaptéru V2L. Vlastní akumulátor EV6 je chráněn tím, že stav dobití nesmí poklesnout pod 20 %, kdy se funkce V2V automaticky deaktivuje.
Všechny inovace pro EV6 byly pečlivě navrženy tak, aby zajistily snadné používání, intuitivní funkčnost a vyšší dostupnost elektromobilu v roli životaschopné alternativy pro širší okruh zájemců.
Prohlášení k dojezdové vzdálenosti:
Hodnota dojezdu byla stanovena v souladu se standardizovaným postupem měření EU (metodika WLTP). Maximálního dojezdu až 528 km lze dosáhnout s modelem EV6 vybaveným akumulátorovým modulem o kapacitě 77,4 kWh, pohonem zadních kol a 19″ koly. Na skutečný dojezd mají vliv různé okolnosti, které mohou reálný dojezd snížit; jedná se např. o individuální styl řízení, rychlost, venkovní teplotu, profil terénu a používání elektrických spotřebičů/zařízení.