Nová Kia EV6 s vyspělým 800V systémem rychlonabíjení, umožňujícím vůz dobít z 10 na 80 procent za pouhých 18 minut, a navíc disponující reálným dojezdem přes 510 kilometrů, nastoluje nová měřítka praktické využitelnosti v daném segmentu akumulátorových elektromobilů. K posunu na novou úroveň přispěla i řada pokrokových high-tech řešení a funkcí. Vůz je již možné objednávat – první dodávky na evropské trhy se očekávají v průběhu posledního čtvrtletí 2021.

Prostorná kabina

Kia EV6 je postavena na vyhrazené podvozkové platformě E-GMP (Electric-Global Modular Platform), a její kabina se tak pyšní prostorností a užitnými vlastnostmi na vrcholu třídy. Řidiče a předního spolujezdce uvítá elegantní a minimalistická architektura přístrojové desky s důrazem na prostornou atmosféru v celém interiéru. Jelikož díky elektrickému pohonu odpadá centrální tunel hnacího ústrojí, plochá podlaha EV6 nabízí plných 990 mm k pohodlnému natažení nohou zadních pasažérů.

Přečtěte si také:  Tohle není klasický Fiat. Je to nový elektromobil, který si můžete koupit i v České republice

Nový pokrokový systém klimatizace, topení a ventilace (HVAC) ještě zvyšuje pohodlí pasažérů na předních sedadlech a přispívá k mimořádné vnitřní prostornosti. Systém klimatizace s dělenou architekturou je o 55 % menší, a tak bylo možné navrhnout štíhlejší konstrukci kokpitu a získat více místa pro přední cestující při zachování optimální účinnosti chlazení.

Speciální relaxační sedadla zaručují mimořádně luxusní pohodlí řidiči i přednímu spolujezdci, např. při čekání po zaparkování EV6 nebo během jeho nabíjení. Pouhým stiskem tlačítka se sedadla přizvednou a zakloní, kdy se změnou pozice sezení optimálně rozloží hmotnost postavy. Cestující se tak mohou pohodlně natáhnout, chvíli si číst nebo se prospat. Odlehčený a štíhlý design sedadel opět přispívá k vnitřní prostornosti EV6.

Přečtěte si také:  Elektromobil Citroën My Ami Cargo kombinuje nákladovou kapacitu, funkčnost mobilní kanceláře a bezemisní provoz

Za účelem vytvoření přívětivé atmosféry se v celé kabině EV6 používají výhradně luxusní materiály, jejichž výběr zohledňuje i požadavky na maximální trvanlivost. Návrháři použili materiály vyráběné trvale udržitelným způsobem, ať již se jedná o čalounění z veganské kůže nebo látkové čalounění sedadel a podlahové koberce z recyklovaných plastů v objemu odpovídajícím stovce 500ml plastových lahví.

Nový elektromobil Kia EV6 se představuje. Nebude chybět ani sportovnější verze GT s 430 kW

Všechny hlavní ovládací prvky EV6 jsou s ohledem na intuitivní použití rozmístěny ve snadném dosahu řidiče. Prostorově nenáročný volič systému elektronického řazení ‚shift-by-wire‘ je pohodlně umístěn vedle tlačítka spouštění EV6 na středovém panelu; do elegantního volantu byly dále začleněny nejdůležitější spínače systémů na podporu řízení (ADAS). Ve snadném a pohodlném dosahu uživatelů se nacházejí i dotykové ovládací spínače pro vyhřívání volantu, resp. odvětrávaná a vyhřívaná sedadla EV6.

Praktické odkládací prostory a zavazadelník

Promyšlené odkládací prostory EV6 pokrývají veškeré myslitelné potřeby. Objemná odkládací přihrádka mezi sedadly skýtá dost místa např. pro menší tašku a tablet; integrovaná podložka bezdrátového nabíjení navíc umožňuje snadno si zde dobít chytrý telefon. Díky dělené architektuře systému klimatizace bylo možné navrhnout praktickou a rozměrnou příruční schránku o objemu 10,5 litru; uživatelský komfort ještě zvyšují praktické držáky nápojů vpředu a vzadu.

Přečtěte si také:  Mercedes-Benz EQS se představuje. Je to elektromobil s dojezdem až 770 kilometrů

Zavazadelník EV6 s velkorysými rozměry díky podvozkové architektuře E-GMP láká k výpravám do neznáma; jeho objem při nesklopených zadních sedadlech činí 520 litrů (podle VDA). Sklopením zadních sedadel (dělených v poměru 60:40) lze prostor pro zavazadla zvětšit přibližně na 1300 litrů. EV6 rovněž disponuje předním kufrem s dalšími 52 litry v případě provedení s pohonem zadních kol (RWD), resp. 20 litry u provedení AWD; je tak ideálním místem k bezpečnému uschování nabíjecího kabelu vozidla.

Pokroková funkce V2L a vysoká tažná kapacita

Příznivci outdoorových aktivit bezpochyby uvítají funkci V2L (Vehicle-to-Load), která zásadním způsobem přispívá k flexibilitě nabíjení. Akumulátor modelu EV6 dokáže napájet externí spotřebiče o příkonu až 3,6 kW pomocí jednoduchého adaptéru, který změní vnější nabíjecí zástrčku na síťovou zásuvku. Zástrčka adaptéru bude specifická pro daný trh a umožní pomocí EV6 nabíjet cokoli od externích domácích spotřebičů či napájení jiného vysokovýkonného elektrického zařízení. Praktický nabíjecí port umístěný pod zadními sedadly uvnitř kabiny umožňuje cestujícím nabíjet mobilní zařízení z akumulátoru vozidla bez potřeby dalších adaptérů. EV6 tak doslova poslouží jako pojízdná nabíječka.

Přečtěte si také:  Šéf VW se rozpovídal o elektromobilech. V Jižní Americe nedávají smysl. I vodík je podle něj slepá ulička

EV6 v provedení s akumulátorem o kapacitě 77,4 kWh dále umožňuje tahat přívěsy o hmotnosti až 1600 kg (platí pro vozy s pohonem RWD i AWD). Pokud se zákazník rozhodne pro akumulátor 58 kWh, nabízí EV6 maximální tažnou kapacitu 750 kg. Kia EV6 ve všech případech disponuje velkorysými schopnostmi elektromobilu pro dokonalé zážitky při cestování s celou rodinou.