Češi mají šikovné ručičky. Potvrzuje se to poměrně často. Třeba teď, když představili kempovací vestavbu, která se vejde i do poměrně běžného osobního auta. Ukazují ji na Dacii Duster.
Obytná auta jsou velká a prakticky se nedají v běžném životě používat. Jejich účel je velmi úzký. Pak jsou tu kempovací automobily, vycházející z poměrně běžných dodávek, které se dají používat i na normální, běžné ježdění. To mohou být buď auta přímo z výroby – jako například Volkswagen California anebo Mercedes-Benz Marco Polo – ale také třeba dodávky s dodatečnou vestavbou.
Volkswagen Caddy Trendline Maxi Nest by Egoé: Podzimní Wolfgangsee v rakouských Alpách
Nemáte dodávku, ale chcete vyrazit také kempovat? Není problém, česká firma Egoé nest nabízí praktické vestavby. Původně šlo o vestavby právě hlavně do dodávek (nazývaly se Nestbox Camper), ale teď už si můžete nechat vyrobit vestavbu třeba i do Dacie Duster. Představena totiž byla vestavba s názvem Nestbox Tramp.
Oproti Nestbox Camper má Nestbox Tramp jednodušší konstrukci a menší šířku (95 cm). Tato vestavba vznikla celkovou úpravou té větší. Upraven byl například vařič, který se nyní dá z vestavby i vyjmout a použít samostatně mimo vůz. Totéž lze udělat i s hořákem s plynovou kartuší a přibalit si je třeba s sebou na túru. Původní, prostorově náročnější zdroj vody je v Nestboxu Tramp nahrazen tlakovým vakem o objemu 15 litrů, který je ovládaný nožní pumpou a není tedy závislý na elektřině. Vak je vyjímatelný a posádka ho může podle potřeby použít i jako sprchu.
Hlavní korpus obsahuje úložný prostor pro potraviny. Ten je možný doplnit o
praktickou termotašku, jako další úložné prostory poslouží plastové šuplíky. Ve
výbavě nechybí ani integrovaná krájecí deska s nožem a samozřejmě prostor pro
nezbytný ešus a ostatní inventář.
“Moderní tremp sice netouží po mnohahvězdičkovém hotelu, ale také už nutně
nepotřebuje nocovat pod širákem s šiškami vytlačenými do zad. Věříme, že milovník
treků a túr naopak ocení pohodlnou spací plochu na matraci a rovném roštu, které po
výkonu uleví unavené páteři. Malý tedy rozhodně neznamená méně pohodlný,” říká
designer Bob Novotný ze studia 519. Spací rošt o velikosti 95 x 195 cm tvoří
jednotlivé, do sebe zapadající části, takže rozložení a složení lůžka je otázkou
okamžiku.
Ze svého auta tak můžete během (dlouhé) chvíle udělat kempovací vůz, s nímž se můžete vydat i na dlouhý výlet. Nebudete muset řešit na přespání hotely, ale ani restaurace kvůli jídlu. V nabídce jsou navíc dvě varianty.
Ta dražší obsahuje korpus s modulem voda, vyjímatelný vařič a spací sadu (skládací rošt a matrace, podpora roštu) a vyjde na 69 900 Kč bez DPH. Ten levnější nabídne pouze kuchyňskou sadu, tedy korpus s modulem voda, vyjímatelný modul vařič a úložný prostor a zaplatíte za něj 58 900 Kč bez DPH.