volkswagen-caddy-trendline-maxi-nest-by-egoe-wolfgangsee- (9)

Druhý listopadový víkend jsme se rozhodli vyjet ještě před zimou do Rakouska, tentokrát padla volba na jezero Wolfgangsee pár desítek kilometrů od Salzburku. V pátek jsme naložili tašky do auta a vyrazili směr jih. Na výletě jsme mohli využívat Volkswagen Caddy Trendline Maxi s vestavbou od Nest by Egoé, konkrétně typ Hiker NST HI 300.

V sobotu ráno nás probouzí bubnování deště do střechy. Rozepnu spacák a prohlížím si okolí, které v noci při příjezdu na parkoviště nebylo vidět. Ani teď toho moc vidět není, mraky halí téměř vše. No, super. Ale jak se říká, není špatného počasí, jen špatného oblečení. Takže jsme se navlíkli a vyrazili alespoň na procházku kolem jezera. Naštěstí déšť nebyl nijak hustý, nefoukalo a vlastně nebyla ani pořádně zima. A alespoň jsme viděli okolí taky v jiné náladě než zalité sluncem.

Města v rakouských Alpách, kde to po většinu roku žije, jsou v listopadu naprosto prázdná. Většina obchodů, restaurací i kaváren má zavřeno, některé i celý měsíc. Bylo zvláštní vidět tahle města duchů a užívat si samoty. Nikdy mě vlastně nenapadlo, že to takhle funguje. Počasí se konečně umoudřilo a na neděli slibovalo modrou oblohu a příjemných pár stupňů nad nulou. Protože nás samozřejmě jedna šestikilometrová procházka nemůže uspokojit, okamžitě jsme začali plánovat trek na druhý den.

Ráno bylo dole u jezera trochu mlhavo, zřetelně ale byly znát sluneční paprsky a tak jsme se těšili, že si po několika výškových metrech užijeme horské slunce. První část treku mě nikdy nebaví tolik jako ta, kdy se dostanu nad linii lesa a otevřou se první výhledy. Tentokrát ale byl tenhle nepříliš záživný úsek zpříjemněný omrzlými keři a listy a díky paprskům byla cestou tak milá atmosféra, že mi absence pohledu na okolní hory ani nevadila.

Stoupali jsme po zmrzlém bahně a listí, minuli pár lidí se stejným nedělním plánem a za hodinu a půl už jsme se brodili pěknými pár centimetry sněhu a kochali se modrou oblohou. Protože jsme se potřebovali co nejdřív vrátit k autu, převlíknout se, uvařit oběd, všechno umýt a uklidit a vydat se na cestu zpátky do Prahy, nebylo v plánu dojít až na vrchol. Což mě docela mrzelo, zvlášť když jsem z rozcestí 400 metrů pod chatou viděl, jak cesta nahoru vypadá.

Po návratu do údolí jsme se klasicky nejvíc těšili na teplé jídlo a díky výbavě našeho auta jsme si ho mohli pohodlně dopřát. Vestavba je přizpůsobená jak pro spaní, tak pro ukládání všech potřebných věcí i jídla. Zároveň jsme měli komfort dvouvařiče a lednice, což se docela hodí, zvlášť když si cestou vyzvednete láhev svatomartinského.

Vestavba je do každého detailu velmi kvalitně provedena a cena tomu odpovídá. Zkoušené specifikaci k dokonalosti chybělo už jen víc místa pro zavazadla, která jsem musel nechat volně ložena za sedačkami v druhé řadě, kam není úplně komfortní přístup. Navíc po rozestlání je tím pádem vše pod roštem s matrací a s tím je potřeba předem počítat. Po ulehnutí nechcete jako první věc řešit, že máte něco potřebné pod sebou. Toto já osobně vnímám jako zásadní věc, kterou bych hodně řešil. Pozitivně hodnotím i rychle složitelný rošt postele včetně složitelné matrace. Rozestlání samotné není nic složitého – sklopíte zadní sedadla, na ně rozložíte rošt, jehož části do sebe přesně zapadnou a na ten pak roztáhnete matraci. 

Abych však zmínil i druhou stranu mince, vestavba (nebo modul, chcete-li), je opravdu skladný a prakticky uspořádaný – najdete zde už zmiňovanou malou ledničku, dva vařiče, zásobárnu vody a místo na pomůcky, které jsou k přípravě jídla potřeba. Velmi příjemnou samozřejmostí je také vodovodní kohoutek a malé umyvadlo. V neposlední řadě také oceňuji LED osvětlení v zadních výklopných dveřích, kterým si krásně a opravdu dostatečně posvítíte na celý pracovní prostor.

Aby vaše výlety neomezovalo počasí, určitě bych vůz doplnil o nezávislé teplovzdušné topení. To se dá do vozidla kdykoliv namontovat a nabízí tak možnost prostor vytápět na konkrétní teplotu a v létě dokonce i větrat. Topení je možné si objednat od specializovaných firem, od kterých si topení nechávají dodávat i montovat sami výrobci (v České republice jimi jsou například Eberspächer nebo Webasto). Dokonce to dokážete pohodlně zapnout dálkovým ovladačem nebo v mobilní aplikaci.

Pokud si budete vůz objednávat do výroby, osobně bych nevolil teplovodní topení, které bývá standardně dodáváno z výroby a také má oproti zmiňované teplovzdušné variantě několik nevýhod. Mezi ty patří například doba, po kterou může topení ohřívat prostor – ta je u teplovzdušného topení neúměrně delší, oproti teplovodnímu. Stejně tak v drtivé většině případů teplovodní topení nenabízí termostat, kterým byste regulovali teplotu.

Testovaný Volkswagen Caddy Trendline Maxi poháněl naftový, turbem přeplňovaný čtyřválcový motor 2.0 TDI o výkonu 110 kW s manuální šestistupňovou převodovkou. Tento model již má svůj věk, ale některé prvky výbavy mu dodávají šťávu, zejména atraktivni žlutá metalíza Sandstorm, 16“ litá kola, bi-xenonové světlomety s LED denním svícením a nárazníky lakované v barvě. Pohled do interiéru je na tom stejně. Zde mě nejvíc zaujala navigace, která je umístěna lehce nad úrovní řadící páky, a tak zabere nějaký ten čas přenést pohled ze silnice na navigaci a pak opět zpět na vozovku. Výhodou pro každého cestovatele bude určitě tempomat, který je již ve standardní výbavě.

Wow, dvoulitr! To už dnes není nic moc běžného a většina konkurentů v této třídě takovou variantu nenabízí. Díky silnému dvoulitrovému motoru můžete klidně táhnout pěkných pár kilogramů navíc.

Od motoru, respektive jeho výkonu, bych na druhou stranu čekal víc. Trochu se zde projevuje takzvaný tramvajový efekt, kdy zrychlení není nijak pružné. Při dálničních rychlostech, hlavně pak od 120 km/h je motor hlučnější. Naopak spotřeba je při konstantních rychlostech lehce nad 6 l/100km. Také šestý rychlostní stupeň by mohl být delší, tím by se jistě snížila hlučnost motoru. Jak na dálnici, tak i na okresní silnici bych výkon motoru hodnotil jako uspokojivý pro dané potřeby.

Co se komfortu a jízdních vlastností týče, ty nijak nenarušoval ani prodloužený rozvor s listovými pery. Překvapivě dobrá byla i manévrovatelnost s vozem, předpokládám však, že na tom svou zásluhu měla hmotnost vestavby, která zadní část auta zatížila.

Modul Hiker NST HI 300 je k dispozici také pro vozy jiných značek v této třídě, můžete ho mít například pro Ford Tourneo Connect, Renault Partner Tepee, Citroën Berlingo nebo Opel Combo.

Pro kratší výlety za spíše teplého počasí je kombinace Volkswagen Caddy a této vestavby naprosto dostačující a pohodlná. Místo na spaní je štědré, jen těžko uvěříte, že neležíte v klasické posteli a ani vyšší osoby nebudou nohama zakopávat o hlavovou opěrku první řady. V zimě bych pak řešil právě absenci nezávislého topení. Největší plus je jednoduchost, s jakou si osvojíte obsluhu celé vestavby, vše rychle složíte i uklidíte i bez pomoci druhé osoby, a pro prodloužený víkend budete jen těžko hledat kompaktnější řešení úložných prostor.

Text a foto: Veronika Kunc, Jan Kunc