Divize M automobilky BMW se podílí na velké spoustě mnichovských modelů a dělá to zatraceně dobře. Když světlo světa spatřilo nové BMW Z4, začaly se ozývat hlasy volající po tom, že by se divize měla podílet i na něm. Jenže Z4 se prý verze M nedočká. Nesmutněte ale! Stačí pár úprav a ze sériového BMW Z4 M40i může snadno vzniknout něco, co se čistokrevnému M přiblíží.
Tuhle úpravu má na svědomí německý úpravce Dähler, který si pro zákazníky připravil hned dvě varianty. Sériové BMW Z4 M40i pohání přeplňovaný řadový šestiválec, jehož výkon je 340 koní a točivý moment vrcholí 500 Nm.
První kilometry za volanty BMW 330i a BMW Z4 30i sDrive. Jak se nám líbí?
Leckomu by takové hodnoty stačily, ale ne tak německému tunerovi. Jeho první verze úpravy řidiči poskytne výkon 402 koní a točivý moment 620 Nm. Stále málo? Stačí říct! Druhá verze úpravy posouvá maximum výkonu na 435 koní a točivého momentu na 640 Nm. A to už je hodně na tak malé a u výroby velmi hravé auto, co myslíte?
Je ale velká škoda, že úpravce neprozradil, jakým způsobem se k těmto hodnotám dopracoval. Jistá je ale úprava řídící jednotky a my bychom podle fotek vsadili i na upravený výfukový systém.
Kromě toho se ale úpravce podepsal i na lehce změněném designu auta. Nasadil nová 21palcová kola obutá do pneumatik Michelin, lehce upravený nárazník i se spoilerem, ale nezapomněl ani na nový, výškově i tuhostně stavitelný podvozek. U Dählera tvrdí, že tohle je jen začátek a že pro Z4 M40i plánují ještě další úpravy a my přiznáváme, že jsme na ně velmi zvědaví.