Ojetiny se dovážely a dovážet se i nadále budou. Nejčastější země, odkud ojetá auta putují do České republiky, je Německo. Tamější životní úroveň je vyšší než u nás, takže majitelé auta obměňují častěji. Ani tak to ale nemusí být vždy sázka na jistotu a ačkoliv se ojetina s pár desítkami tisíc najetých kilometrů tváří jako ideální kup, nemusí tomu tak být. Pojďme se podívat na žebříček průměrné spolehlivosti a nájezdu německých ojetin.
Vybrali jste si krásné auto s nájezdem jen několik málo desítek tisíc kilometrů? Vše se zdá být ideální? Ovšem pak si auto prověříte a zjistíte, že nájezd, který prodejce inzeruje, zdaleka neodpovídá tomu, co má auto opravdu za sebou. Z auta, které jezdilo jen o víkendech za hezkého počasí, se rázem stává auto obchodního zástupce se stovkami tisíc najetých kilometrů.
Ne vždy to může být u auta problém z hlediska stavu, tím spíše, že v Německu je velmi hustá síť kvalitních dálnic, ale problém to může být z hlediska prodejní ceny a hodnoty auta. Ty by totiž s původním nájezdem byla výrazně vyšší než s tím upraveným.
Německá síť stanic technických kontrol TÜV zveřejnila další statistiku průměrné spolehlivosti TÜV Report 2022. V té opět ukazuje spolehlivost jednotlivých aut podle návštěv na technických kontrolách, ale právě i průměrný nájezd kilometrů. Přehled je rozdělen podle stáří aut od dvou až do 11 let.
Na jednotlivé přehledy se můžete podívat zde:
- Průměrná spolehlivost a nájezdy v Německu provozovaných vozů, kategorie stáří 2 až 3 roky
- Průměrná spolehlivost a nájezdy v Německu provozovaných vozů, kategorie stáří 4 až 5 let
- Průměrná spolehlivost a nájezdy v Německu provozovaných vozů, kategorie stáří 6 až 7 let
- Průměrná spolehlivost a nájezdy v Německu provozovaných vozů, kategorie stáří 8 až 9 let
- Průměrná spolehlivost a nájezdy v Německu provozovaných vozů, kategorie stáří 10 až 11 let