2019-facelift-mercedes-amg-glc-63-s-4matic- (1)

Jaký je průměrný nájezd a spolehlivost ojetin z Německa? U některých aut se budete divit

Autor: Pavel Srp - Zdroj: TÜV Report - 20. 12. 2021


Ojetiny se dovážely a dovážet se i nadále budou. Nejčastější země, odkud ojetá auta putují do České republiky, je Německo. Tamější životní úroveň je vyšší než u nás, takže majitelé auta obměňují častěji. Ani tak to ale nemusí být vždy sázka na jistotu a ačkoliv se ojetina s pár desítkami tisíc najetých kilometrů tváří jako ideální kup, nemusí tomu tak být. Pojďme se podívat na žebříček průměrné spolehlivosti a nájezdu německých ojetin.

Vybrali jste si krásné auto s nájezdem jen několik málo desítek tisíc kilometrů? Vše se zdá být ideální? Ovšem pak si auto prověříte a zjistíte, že nájezd, který prodejce inzeruje, zdaleka neodpovídá tomu, co má auto opravdu za sebou. Z auta, které jezdilo jen o víkendech za hezkého počasí, se rázem stává auto obchodního zástupce se stovkami tisíc najetých kilometrů.

Ne vždy to může být u auta problém z hlediska stavu, tím spíše, že v Německu je velmi hustá síť kvalitních dálnic, ale problém to může být z hlediska prodejní ceny a hodnoty auta. Ty by totiž s původním nájezdem byla výrazně vyšší než s tím upraveným.

Německá síť stanic technických kontrol TÜV zveřejnila další statistiku průměrné spolehlivosti TÜV Report 2022. V té opět ukazuje spolehlivost jednotlivých aut podle návštěv na technických kontrolách, ale právě i průměrný nájezd kilometrů. Přehled je rozdělen podle stáří aut od dvou až do 11 let.

Na jednotlivé přehledy se můžete podívat zde:

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru