Nově složená posádka Miroslav Jakeš – Marcela Ehlová cíl jednodenní Rally Lužické hory nespatřila. I přes nadějný úvod soutěže musela po nešťastném dvojitém defektu soutěž opustit v její polovině, na první letošní body si tak nadějný jezdec musí ještě počkat.
Týden poté, co vůz Subaru Czech Rally Teamu musel odstoupit ze šumavské soutěže kvůli uvolněnému kolu, postihla jej obdobná smůla i v Hrádku nad Nisou. Tamní Rally Lužické hory přitom zahájili Miroslav Jakeš s Marcelou Ehlovou velmi úspěšně. Hned na úvodním testu zvítězili se Subaru Impreza WRX STI mezi produkčními vozy (ve třídě 3) a poté až do nešťastné páté rychlostní zkoušky drželi v této kategorii druhou příčku. Přesto nebyl talentovaný pilot se svými průběžnými výsledky zcela spokojen: „Jsem především moc rád, že jsem dostal od Subaru a Vojty Štajfa šanci svézt se s jejich autem. Časy z jednotlivých rychlostních zkoušek ale příliš nenaplnily mé očekávání a možná ani očekávání týmu. Měl jsem velké jezdecké rezervy, přece jen jsem dlouho jezdil s jiným vozem a nebyl jsem na Imprezu moc zvyklý. V cíli páté rychlostní zkoušky jsme pak zjistili, že máme dvojitý defekt, což znamenalo konec nadějím. Tradičně na sprintech vozívám jen jednu rezervu, tentokrát se to ale vymstilo. Byla to na soutěži plné defektů zjevně taktická chyba,“ smutnil Jakeš.
Nedokončená soutěž mrzela i Vojtěcha Štajfa, který tentokrát působil v roli týmového manažera: „Samozřejmě jsme zklamáni. Úspěšnými předstartovními testy i výsledky na prvních rychlostních zkouškách Rally Lužické hory nám totiž Mirek ukázal, že skutečně patří mezi špičku produkčních vozů. Sympatické nám bylo i to, že v úvodu soutěže zbytečně neriskoval a postupně se s autem sžíval, to vše nám dodávalo optimismu. Neměli jsme přehnané cíle a byli bychom naprosto spokojeni, kdyby se mu podařilo při premiéře s naším vozem dojet mezi prvními třemi auty své třídy.
Pak ale Mirek učinil v servisní zóně ono nešťastné rozhodnutí, kterým připravil o výsledek sebe i náš tým. Bohužel já jsem v inkriminované chvíli tuto situaci nepostřehl, jinak bych určitě posádku přesvědčoval o tom, aby naložila dvě rezervní kola – čekaly je čtyři náročné testy v jednom bloku a stát se mohlo cokoliv, zvlášť na takto rozbitých tratích. Oněch osmnáct kilogramů váhy jednoho dalšího kola by určitě nebylo pro dosažené časy tak zásadní, zvláště když měli Mirek s Marcelou oproti soupeřům výhodu své vlastní nižší tělesné hmotnosti.
No ale stalo se, přišel dvojitý defekt a konec nadějí. Teď nezbývá, než se pokusit společnými silami zajistit tomuto talentovanému jezdci další start na sprintu v Kopné, aby měl náš příběh další pokračování a Mirek mohl se Subaru Impreza WRX STI složit reparát.“
[nggallery id=756]
Tisková zpráva/-PS-