Bugatti Chiron Sport je ještě zajímavější Chiron. Pojďme si ho představit. Automobilka ubrala na hmotnosti a vylepšila aerodynamiku. Pohonné ústrojí je totožné se „standardním“ Chironem. Jde o přeplňovaný motor W16 o objemu 8 litrů, jehož výkon je 1500 koní a točivý moment vrcholí 1600 Nm. Díky těm několika hmotnostním a aerodynamickým úpravám je Chiron Sport oproti Chironu asi o 400 000 dolarů, tedy o necelých 10 milionů dražší.
Britský Top Gear dostal příležitost vyzkoušet si, jaké to je dosáhnout s touto super bestií maximální možné rychlosti. Ovšem, jen té teoretické. Nikdo vlastně ještě ten absolutní rychlostní strop tohoto auta nevyzkoušel, nicméně oficiální čísla automobilky hovoří o 420 km/h.
Ovšem to se bavíme o elektronicky omezené rychlosti, kterou by mělo jít překonat. Jenomže Bugatti hodně naráží na fakt, že takový fofr většinou nevydrží pneumatiky a najít ty, které by vydržely je stále trochu problém.
Není to ale nemožné, je to jen otázka času a peněz. Vždyť Veyron atakoval rychlost 431 km/h a Koneigsegg Agera RS na uzavřené trati v Nevadě před nedávnem dokonce 447 km/h. U Chironu Sport se obdobných rychlostí tedy také jistě dočkáme.
Podívejte se, jak se testovaly prototypy Bugatti EB110, je to trochu „na pankáče“
Top Gear si dal za cíl překonat 421 km/h. K tomu ale potřeboval speciální trať, kterou nakonec poskytl koncern Volkswagen, kterému Bugatti patří. Jde o soukromou trať koncernu, která se jmenuje Ehra-Lessein. Měří 8,7 km, je lehce klopená a pokrytá kvalitním asfaltem. Její rovinky jsou dostatečně dlouhé na to, aby zde Chrion Sport ukázal, co umí. A že to ukázal!
Ovšem než se s ním pilot a šéfredaktor Top Gerau vůbec mohl do těch extrémních rychlostí pustit, musel splnit pár povinností. Pár kol jen zahříval auto, pak jej musel přepnout do speciálního rychlostního módu a musel také přesně držet stopu na výjezdech z klopených částí okruhu. Jak to dopadlo a jak vypadá více než 400 km/h se můžete podívat ve videu výše.