Jak se na Nürburgringu dostat do maléru a parádně z něj vybruslit? Takto!

Autor: Anina Russová - 4. 4. 2019


Jak určitě víte, Nürburgring prošel přes zimu opět velkou rekonstrukcí. Za loňskou sezónu tu závodní, ale i civilní auta a motorky nakroužily tisíce kilometrů, což se samozřejmě podepsalo i na kvalitě povrchu okruhu. Ten je teď úplně nový a my ho již zítra opět vyzkoušíme na vlastní kůži. Ovšem, nebudeme rozhodně první. Už pár týdnů jsou v provozu tzv. „turistické jízdy“, a protože je počasí celkem přívětivé, jsou plné více či méně schopných řidičů.

Mezi úseky, které opravu potřebovaly, je i zatáčka jménem Schwedenkreuz. Ne nadarmo se řadí mezi nejnebezpečnější místa okruhu. Ti, kteří okruh neznají, totiž mohou být překvapeni tím, jak ostrá tahle zatáčka je. Některé to rozhodí a tak hodně videí s nehodami pochází právě z tohoto místa. Řidiči tu dělají stejnou chybu. Jakmile je zatáčka překvapí, sundají nohu z plynu. A tím to většinou končí, protože zatáčku je naopak nutné trochu držet pod plynem a hlavně jet správnou stopu.

Vzali jsme Subaru Levorg na nejtěžší okruh Evropy. Jak se mu (a nám) na Nürburgringu dařilo?

Ví to i řidič černého BMW M140i, kterého uvidíte v čase 3:01. Vypadá to totiž, že se zatáčky opravdu lekl, ubral a v tu chvíli se mu celé auto přetočilo a dost nepěkně se řítilo směrem na svodidla. Naštěstí nezazmatkoval, ale naopak začal dělat to, co ho jediné mohlo zachránit. Brzdil, snažil se auto zpomalit a ve správné chvíli držel plný plyn a z té šlamastyky se dostal. Svodidla minul jen o pár centimetrů. Vlastně to celé vypadá jako jeden velký drift, ale rozhodně ne plánovaný. Budiž mu to ponaučením. Nicméně musím přiznat, že bych asi po takovém manévru šla měnit spodní prádlo…


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru