BMW před nedávnem představilo konkurenta pro hot-hatche typu Volkswagen Golf GTI nebo Hyundai i30 N a dalo mu jméno BMW 128ti. Jde o pětidveřový hatchback s pohonem předních kol a samosvorem. A jak je tohle auto rychlé? To se pokusili vyzkoušet redaktoři magazínu Sport Auto.
Auto vzali Němci na závodní okruh Hockenheimring a za jeho volant se posadil Uwe Sener. Výsledný čas na jedno kolo byl 2:07.20. Pokud to vezmeme čistě matematicky, pak je BMW 128ti nepřekvapivě pomalejší než například 310koňový SEAT Leon Cupra R ST (2:06.70), ale zároveň je pomalejší než Hyundai i30 N Performance (2:06.10) nebo nový Volkswagen Golf GTI (2:05.60).
A to je docela překvapivé. Bavorák má sice nižší výkon než Hyundai, ale zároveň vyšší než Volkswagen. Stejně tak má samosvorný diferenciál, přičemž oba z konkurentů mají „jen“ elektronicky řízený, nikoliv klasický mechanický.
Jsou to ale nakonec hodně malé rozdíly, které mohly být způsobeny i řidičem, případně naladěním podvozku, teplotou vzduchu anebo pneumatik, respektive třeba i jejich samotným stavem.
Pro připomenutí dodáme, že BMW 128ti pohání dvoulitrový čtyřválec s přeplňováním turbodmychadlem, který konstrukčně vychází z jednotky v BMW M135i xDrive. Jeho výkon je 195 kW/265 koní a točivý moment 400 Nm. Motor je spojen výhradně s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohání přední kola. Z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit za 6,1 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.