skoda-octavia-rs

Jak dopadne závod všech moderních modelů Škoda RS od první Fabie přes Octavie až po Kodiaq a Enyaq RS iV

Autor: Pavel Srp - Zdroj: youtube.com - Foto: Škoda - 29. 1. 2023


Modely Škoda RS jsou velmi oblíbené, ačkoliv se v průběhu času proměňují. Zatímco Octavia je tu s námi od první do zatím poslední své generace, tak třeba Fabia tu byla jen v první a ve druhé, ale ve třetí a čtvrté nikoliv. Místo ní je tu Kodiaq RS a elektrický Enyaq RS iV. Všechny moderní modely RS, které kdy škodovka vyrobila, se proti sobě postavily v závodě ve sprintu na čtvrt míle, v pružném zrychlení a v brzdění. Jak tohle dopadne?

Britové sehnali všechny moderní modely Škoda, ačkoliv nemají úplně všechny motorizace a převodovky, mají každý model. Na letištní dráze tak vedle sebe stojí Škoda Fabia RS první a druhé generace, Škoda Octavia RS první, druhé, třetí, ale i čtvrté generace a pak Škoda Kodiaq RS po faceliftu s benzinovým motorem a Škoda Enyaq Coupé RS iV.

Pojďme si jednotlivá auta detailně představit a začneme tím nejmenším. Škoda Fabia RS první generace je homologačním speciálem pro verzi Fabia WRC, ale v sériovém provedení ji pohání legendární naftový motor 1,9 TDI. Ten byl naladěn na 96 kW/130 koní a 310 Nm. Poháněná byla přední kola přes šestistupňovou manuální převodovku. Auto váží 1315 kg. Druhá generace používala motor 1,4 TSI s přeplňováním, které kombinovalo v nízkých otáčkách kompresor, v těch vyšších pak turbodmychadlo. Výsledkem bylo 132 kW/180 koní a 250 Nm, přičemž na přední kola sílu přenášela 7stupňová převodovka DSG. Hmotnost je 1218 kg.

Srovnávací test: tři generace Škoda Octavia RS Combi – foto + video

Model Octavia RS zastupují čtyři auta. První generaci poháněl čtyřválec 1,8T 20V se 132 kW/180 koňmi a s 235 Nm. Kombinován byl s manuálním šestikvaltem a pohonem předních kol. Auto váží 1325 kg. Druhá generace je naftové 2,0 TDI se 125 kW/170 koňmi a s 350 Nm, které v tomto případě pohání přední kola přes šestistupňové DSG. Je těžší než první generace, váha ukáže 1480 kg. Třetí generace má pod kapotou benzinový motor 2,0 TSI se 180 kW/245 koňmi a 350 Nm. Přední kola roztáčí sedmistupňové DSG a hmotnost je 1403 kg. A konečně čtvrtá generace používá také motor 2,0 TSI se 180 kW/245 koňmi, ale má vyšší točivý moment 370 Nm a manuální převodovku. Poháněná jsou ale také jen přední kola. Na váze se ukáže 1426 kg.

Pak tu je modernizovaná verze SUV Škoda Kodiaq RS, které má pod kapotou také motor 2,0 TSI se 180 kW/245 koňmi a 370 Nm. Poháněná jsou ale všechna čtyři kola přes semistupňové DSG. Hmotnost je 1719 kg.

A nakonec elektrický Enyaq Coupé RS iV. Ten má dva elektromotory, pohon všech čtyř kol, celkový výkon 220 kW/299 koní a točivý moment 460 Nm. Jenže jeho hmotnost je 2178 kg. Zároveň je to také ten jednoznačně nejdražší model z nabídky.

A jak tedy závody ve sprintu na čtvrt míle, v pružném zrychlení a v brzdění dopadl? Bude záležet na absolutním výkonu? Anebo naopak některé auto překvapí – ať už mile či naopak nemile? To uvidíme ve videu. Samotné závodění začíná v čase 5:35 sprintem na čtvrt míle.

Štítky: , , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru