Už řadu let se automobilový průmysl potýká s řadou problémů. Neustále chybí díly a čipy a automobilky tak průběžně zastavují výrobu. I přes všechny ty problémy je ale výroba osobních aut v Česku na vzestupu. Za prvních osm měsíců roku vrostla výroba meziročně o 17,1 procenta na 922 446 aut.
Většina z těchto vozidel patří mladoboleslavské Škodě, která do konce srpna ve svých závodech vyrobila 576 703 aut, což znamená meziroční růst 12,5 procenta. Ovšem v srpnu musela škodovka řešit propad o necelých 8 procent. To kvůli velkému požáru výrobní a skladovací haly u Žebráku. Z celkového počtu vyrobených aut bylo 68 245 elektromobilů a hybridů. Za Škodou se umístila značka Hyundai, která v Česku za osm měsíců vyrobila 224 100 vozidel, tedy o 4,9 % více než za stejnou dobu v loňském roce. 21 % z toho byly elektromobily.
I přes odstávky se dařilo i Toyotě, která vyrábí v závodě v Kolíně. Do srpna tam bylo vyrobeno 121 643 aut, tedy o 153 aut více než v loňském roce. Nicméně stejně jako Škoda, zaznamenala Toyota značný pokles výroby v srpnu, kdy musela neplánovaně pozastavit výrobu kvůli nedostatku plastových dílů. Výrobu obnovila až před pár dny.
„Je skvělou zprávou, že navzdory výpadkům ve výrobě u kolínské Toyota Motor Manufacturing i Škoda Auto v Mladé Boleslavi a Kvasinách, které zapříčinila série živelných událostí u dodavatelů, se od ledna do srpna výrobcům podařilo meziročně navýšit celkovou produkci osobních vozidel o více než 17 procent. Český autoprůmysl tak opět podpořil výkon domácí ekonomiky a pokračoval v růstové trajektorii dokonce silněji než trh v EU, který v letních měsících rostl o 15,2 procenta, a to už dvanáctý měsíc v řadě,“ uvedl výkonný ředitel Sdružení automobilového průmyslu Zdeněk Petzl.