Hyundai svůj hot-hatch i30 N představil teprve relativně nedávno, ale už nyní je jasné, že šlo o dobrou volbu. Po hatchbacku ale přišly další modely a chystají se i další změny na pohonném ústrojí. A právě kombinace obojího nás nyní bude zajímat, protože na okruhu Nürburgring se prohání Veloster N s dvouspojkovou převodovkou.

Hyundai N je divize, kterou vede bývalý dlouholetý šéf divize BMW M a vypadá to, že rozhodně nemá nijak zásadně tzv. “svázané ruce”. Po hatchbacku i30 N je tu i liftback i30 Fastback N anebo Veloster N. Chystají se však prý i další modely.

Hyundai Veloster N se představil, zatím ale jen pro Ameriku

Teď nás ale bude zajímat právě Hyundai Veloster N. Jde o model, který se do Evropy zatím nepodíval a ani to není v plánu. Předchozí generace tady totiž žádné velké úspěchy nezaznamenala. Ta nová jde ve stejných šlépějích. Nabízí čtyři dveře, ovšem nikoliv dva a dva páry, ale 3+1. Jak je to možné? Tohle auto má totiž pouze jedny dveře na straně řidiče, ale dvoje dveře u spolujezdce. K tomu jsou tu samozřejmě dveře do kufru.

To ale není tak důležité. Důležitější je, že verzi Veloster N testuje značka na okruhu Nürburgring, kde má své vývojové centrum, ve spojení s dvouspojkovou převodovkou. Tu lze poznat naprosto jistě hlavně podle typického přeřazení s doprovodem “odprsknutí” z výfuku.

O technice nevíme nic, ale očekáváme, že se až na převodovku nebude pohonné ústrojí příliš lišit. Veloster N s manuální převodovkou má pod kapotou dvoulitrový čtyřválec s přeplňováním turbodmychadlem a s přímým vstřikováním paliva. Výkon vrcholí 275 koňmi při 6000 ot./min. a maximum točivého momentu je až 353 Nm.

Dvouspojková převodovka je už potvrzena i pro i30 N a i30 Fastback N. Spekuluje se také o tom, že by rychlé modely Hyundai měly dostat i pohon všech kol.

Hyundai i30 N dostane nejen automatickou převodovku, ale i pohon všech kol