Hyundai Motor Company slaví 30. výročí jednoho ze svých nejprodávanějších modelů. Středně velký sedan s modelovým názvem Sonata sehrál klíčovou roli v růstu a pověsti automobilů této značky. Za 30 let svého působení na trzích se ho prodalo přes 7 300 000 kusů a Sonata se stala oblíbeným rodinným sedanem po celém světě.
V minulém roce Hyundai představil světu zcela novou sedmou generaci Sonaty. Model je představitelem nejnovější filozofie designu Hyundai a nabízí špičkovou techniku včetně nejnovějších bezpečnostních a komfortních prvků.
Historie Hyundai Sonata
- generace (1985)
První generace Sonáty byl jeden z úplně prvních modelů navržených tzv. in-house pouze z kapacit společnosti Hyundai Motor. V Koreji se prodalo přes 1 milión kusů, což bylo vůbec poprvé v této zemi, kdy byl prodán takový počet jednoho modelu. - generace (1988)
Na rozdíl od modelu 1. generace přichází s náhonem na přední kola. - generace (1993)
V devadesátých letech se začaly v autech používat první digitální technologie. Třetí generace Sonaty byla velmi populární právě díky mnoha pokročilým funkcím. - generace (1998)
Čtvrtá generace modelu Sonata, představená v roce 1998, byla nejprodávanějším modelem v Koreji po dobu 19 měsíců od února 1999 do srpna 2000. - generace (2004)
Pátá generace modelu Sonata byla již vyvinuta k dosažení cíle stát se vozem světové třídy. Konstrukce se přizpůsobila i evropskému stylu a auto se může pochlubit elegancí a charakterem. - generace (2009)
Jeden z prvních modelů, kde Hyundai Motor uplatnil svůj designový styl Fluidic Sculpture. Díky odvážnému a jedinečnému designu a výkonným motorům model zabodoval ve své kategorii po celém světě. Od roku 2010 je poprvé v prodeji i verze Sonata Hybrid. - Generace (2014)
Zcela nová Sonata sedmé generace má vytříbený a vyvážený design vyvinutý v rámci designové filosofie Fluid Sculpture. Na trhu jsou k dispozici i verze Plug_In a Hybrid.
Štítky: 30 let, hyundai, Hyundai Sonata, oslava, Sonata