test-2019-hyundai-i30-fastback-n-performance- (23)

Ať se nám to líbí nebo ne, manuální převodovky jsou jen krůček před smrtí. Tedy, alespoň v autech, která jsou nebo se dle výrobců snaží být sportovní. Na jednu stranu je to pochopitelné. Automatická převodovka dnes řadí rychleji a přesněji než řidič s manuálem. Jenže řada řidičů, která má řízení ráda, často tvrdí, že manuální řazení je zábavné, že to k autu patří, a že si bez toho řízení tolik neužijí. A právě pro ty máme dobrou zprávu.

Hyundai, hlavně divize N, se rozhodl, že manuální řazení ve svých modelech zachová stůj, co stůj. Šéf produktového vývoje značky Hyundai Howard Lam australskému magazínu Carsales řekl: „Pokud to bude jen trochu možné, chceme zákazníkům nabízet možnost výběru. Počítáme tedy jak s osmistupňovým dvouspojkovým automatem, tak pro puristy s manuálem.“

Howard Lam dále dodal: „Je těžké odhadnout, jestli u manuální převodovky zaznamenáme úspěch a ideálně i růst prodejů, ale prostě budeme muset počkat, jak to dopadne. Také proto chápeme, proč naši konkurenti nabízejí spíše automatické převodovky.“

Test Hyundai i30 Fastback N Performance (2019)

Jak to tedy vypadá, Hyundai i30 N, které puristé označují za velké překvapení a jeden z nejzábavnějších hot-hatchů na trhu, a také chystané i20 N, si manuální převodovky zachovají. Nejspíš se takových aut neprodá mnoho, ale Hyundai se díky této nabídce vyhne rozhořčení, jaké od svých fanoušků a příznivců v posledních letech slýchá BMW, jehož výkonné modely o manuální převodovky přišly. I když BMW M3 by ji v nabídce mělo mít i v nové generaci