Již tento víkend čeká celý svět dvanáctý díl seriálu Mistrovství světa ve Formuli 1, který se pojede v nedalekém Německu. Grand Prix našich západních sousedů na nevyzpytatelném okruhu v Hockenheimu jistě potrápí nejednoho závodníka 67. sezóny královské disciplíny automobilového sportu. Po 11 závodech stojí naprosto neohroženě v čele výsledkové listiny Poháru konstruktérů německý Mercedes, který si bude chtít jistě svou pozici na domácí půdě upevnit.
(Stájový) souboj roku
Obě želízka v ohni Mercedesu – velcí rivalové Lewis Hamilton a Nico Rosberg, okupují první dvě příčky průběžného pořadí jezdců a vzájemně se přetahují o čelo. Po nezdarech Lewise Hamiltona v úvodu sezóny, naprosté dominanci jeho stájového kolegy Rosberga a dlouho propíraném vzájemném karambolu při Velké ceně Španělska se role obrátily. Britský závodník na následujících pěti ze šesti okruhů dokázal s přehledem vyhrát a svého soka po rekordním vítězství minulý víkend v Maďarsku odsunul za svá záda.
Rosberg – král předzávodových jízd
A toto vypadalo, že si Nico Rosberg své prozatímní vedoucí místo pohlídá. V odpoledních tréninkových jízdách před VC v Maďarsku s přehledem dominoval poté, co po havárii musel jeho týmový kolega odstoupit. Rosberg kvalitní jízdou pokořil i dopolední Hamiltonův čas a pro německého jezdce to vypadalo na velice vydařený víkend. Následující sobotní kvalifikace byla bohužel velmi ovlivněna nepřízní počasí a kvůli hustému dešti byl dokonce její start o necelou půl hodinu odložen. Ani poté však neprobíhaly kvalifikační jízdy hladce, počasí se nehodlalo umoudřit a důležitá příprava na nedělní závod musela být třikrát přerušena z důvodů havárií Ericssona, Massy a Haryanta. Všichni naštěstí vyvázli bez zranění a v pořádku. Cennou kvalifikaci pak s extrémně těsným rozdílem 143 tisícin sekundy ovládl Nico Rosberg. S čerstvě podepsanou novou smlouvou, která rodákovi z Wiesbadenu zajistila setrvání v Mercedesu do roku 2018, se dokázal nejlépe poprat s drsnými kvalifikačními podmínkami a zajistil si tak 26. pole position ve své kariéře. Jen o vlásek později protnul pomyslnou cílovou pásku Lewis Hamilton. Třetí a čtvrtá příčka pak patřila stáji Red Bull – Ricciardovi a Verstappenovi, na pátém místě dojel s téměř vteřinovou ztrátou na lídra Vettel s Ferrari.
Hamiltonův šach mat
Hlavní závod na Hungaroringu sliboval nervy drásající podívanou zejména během startu, o čemž svědčilo i sportovní sázení na oblíbených internetových portálech. Sázkové kanceláře měli jako své favority přirozeně dvojici Rosberg – Hamilton, což se později ukázalo jako správný tah. Rosberg stojící v čele startovního roštu chtěl mermomocí maďarské Grand Prix vyhrát. Pojistil by si tak tím své vedoucí postavení v soutěži jezdců a poprvé v životě by se postavil na Hungaroringu na nejvyšší bednu. Jelikož maďarský okruh nenabízí příliš možností k předjetí, Rosbergovi hrálo vše krásně do karet. Jednatřicetiletý Němec však startovní tlak neunesl. Po zahajovacím „výstřelu“ sice odolal dotěrnému Ricciardovi, ideální brána se však tímto otevřela Hamiltonovi, který hozenou rukavici milerád přijal. Zbytek závodu si úřadující trojnásobný mistr světa pohlídal a dojel si do cíle pro své 48. prvenství v závodech F1 s náskokem téměř dvou vteřin před nespokojeným Rosbergem. Třetí místo si udržel Ricciardo, čtvrtý dojel Vettel, hned před Verstappenem.
Na čí stranu se uchýlí jazýček vah?
Pro Hamiltona úspěch v Maďarsku znamenal páté vítězství v této sezóně a se 192 body na svém kontě je nyní lídrem šampionátu jezdců. O šest bodíků méně má Nico Rosberg, jež se pyšní taktéž pěti letošními prvenstvími. Se 115 body drží těsné třetí místo Daniel Ricciardo před Kimi Räikkönenem, který jich má nasbíráno 114. Pátý Sebastian Vettel ztrácí na Fina čtyři body. Z celkového počtu 21 závodů letošní sezóny je nyní ještě deset z nich před námi, takže vše je ještě na všechny strany otevřené a my se můžeme těšit na lité boje nejen mezi Rosbergem a Hamiltonem. Na čí stranu se nakonec přikloní paní štěstěna, je zatím ve hvězdách.