Honda představuje na ženevském autosalonu 2018, který proběhne od 8. do 18. března, celou řadu svých nejnovějších a nejzajímavějších vozů a koncepčních modelů, od nejprodávanějšího SUV na světě až po futuristický vůz Sports EV Concept.
Trojice koncepčních elektromobilů Honda
Po své světové premiéře na frankfurtském autosalonu v září 2017 se do Evropy vrací model Urban EV Concept. Tímto modelem Honda uskutečňuje svůj záměr vstoupit na evropský trh s elektromobily, přičemž uvedení sériové verze je plánováno na příští rok.
Společnost Honda rovněž představí vůz Sports EV Concept, který zažil svoji premiéru teprve nedávno na tokijském autosalonu v říjnu 2017. Se svým atraktivním designem a nízkým těžištěm dává tušit, jak by mohly vypadat elektrické sportovní vozy budoucnosti.
Posledním z trojice elektromobilů na ženevském autosalonu je vůz NeuV. Model NeuV byl poprvé představen na výstavě spotřební elektroniky v roce 2017 a představuje pokročilý elektrický koncept nabitý autonomními prvky a umělou inteligencí.
Honda oslavuje motoristický sport
Vedle nových elektromobilů společnost Honda uvede také širokou expozici dvoustopých a jednostopých sportovních strojů. V čele této expozice bude vůz Civic Type R TCR, který bude poprvé představen v rámci autosalonu před zahajovací sezónou Světového poháru cestovních vozů WTCR. Po boku vozu TCR společnost Honda vystaví také mnoho dalších ukázek závodních strojů včetně modelu NSX GT3. Mezi jednostopými vozidly bude vedle motocyklů z Mistrovství světa superbiků a z Dakarské Rallye vystaven také vítězný stroj Mistrovství světa silničních motocyklů v třídě MotoGP.
Premiéra vozu Jazz „X-Road“ na autosalonu
Expozice firmy Honda bude završena premiérovým uvedením vozu Jazz X-Road. Tento vůz byl v rámci dané řady navržen jako robustnější volba vedle nedávno uvedené verze Dynamic s 1,5litrovým i-VTEC. Kolem blatníků a bočních lišt byl opatřen odolnými černými plastovými výlisky a přední i zadní podběhy jsou natřeny stříbrně. Vzhled karoserie umocňují 16palcová litá kola. Výkon vozu zajišťuje 1,3litrový motor o výkonu 103 HP v kombinaci s manuální převodovkou nebo volitelnou automatickou převodovkou CVT.
Zcela nová Honda CR-V
Honda se chystá na ženevském autosalonu 2018 představit evropskou sériovou verzi zcela nového vozu CR-V. Nová generace nejlépe prodávaného vozu SUV na světě zvyšuje úroveň pokud jde o vylepšení, kvalitu a prostornost interiéru, včetně volitelné verze se sedmi sedadly, která je k dispozici vůbec poprvé.
Podvozek je rovněž nejdůmyslnější, jaký byl u modelu CR-V dosud vytvořen, a přináší intenzivní jízdní zážitek, jedinečné jízdní pohodlí a také skvělé vlastnosti při jízdě v terénu.
Pokročilý design karoserie a špičková kvalita interiéru
Karoserie zbrusu nového modelu CR-V má svěží a důmyslný design s mohutnými podběhy kol, ostřejšími křivkami kapoty a zadní čtvrtiny vozu a moderní maskou rodiny vozů Honda s charakteristickým provedením světlometů.
Užší přední sloupky, profilované přední a zadní nárazníky i kryty pod motorem a předními a zadními dveřmi přispívají k tomu, že nový model CR-V se řadí mezi aerodynamicky nejúčinnější vozy ve své třídě. Vůz je také vybaven systémem Active Shutter Grille společnosti Honda, který ještě více vylepšuje úspornou spotřebu paliva.
Nový design interiéru klade důraz na horizontální uspořádání palubní desky, akcentuje pocit šířky, navozuje dojem síly a zvýrazňuje tak prostornější kabinu. Palubní deska je osazena dvěma 7palcovými displeji a uspořádání ovládacích prvků bylo přepracováno tak, že jednoduchý blok pro řízení klimatizace je umístěn pod středovým dotykovým displejem.
Špičková praktičnost a nová sedmimístná verze
Zbrusu nový model CR-V vyniká o něco většími rozměry karoserie než jeho předchůdce a delší rozvor i širší postoj umožňují, že interiér je výrazně prostornější. Díky nejlepšímu využití prostoru v dané třídě mají cestující dostatek místa a pohodlí a rovněž zavazadlový prostor je širší, hlubší i delší. Nový zavazadlový prostor se dvěma polohami dovoluje nastavit rovnou plochu pro nakládaní objemnějších předmětů a elektricky ovládané zadní výklopné dveře umožňují pohodlný přístup.
Díky důmyslným prvkům a funkcím je každodenní používání nového vozu CR-V snazší. Lze například naprogramovat výšku otevřených zadních výklopných dveří tak, aby nenarazily do nízkého stropu, a k flexibilnějšímu využití kabiny přispívá i úložná schránka ve středové konzole, kterou lze využívat ve třech režimech. Opěradla zadních sedadel s dělením v poměru 60:40 lze navíc jednoduchým úkonem rychle sklopit, což zrychlí i usnadní nakládání.
Vůz CR-V bude také úplně poprvé nabízen ve variantě se sedmi sedadly. Pokud zákazník zvolí tuto variantu, cestující ve třetí řadě si mohou dopřát na dlouhých cestách pohodlí díky výjimečně velkému prostoru pro nohy i úhlu opěradla vůči sedadlu 101 stupňů. Přístup k sedadlům ve třetí řadě je rovněž špičkový díky širokému a nízkému vstupnímu otvoru.
Nové motory přinášejí vynikající hospodárnost a jízdní vlastnosti
V Evropě vůbec poprvé bude u vozu SUV nabízena hybridní technologie Honda. Zcela nový model CR-V bude k dispozici s hybridním systémem inteligentního pohonu s více režimy (i-MMD), který se skládá z 2,0litrového zážehového motoru i-VTEC s Atkinsonovým cyklem a dvou elektromotorů, které zajišťují bezproblémovou jízdu a hospodárnost v běžném provozu. Systém i-MMD nevyužívá běžnou převodovku, namísto ní je vybaven kompaktnější jednotkou s pevným převodovým poměrem, která zajišťuje přímé propojení pohyblivých součástí a hladký převod točivého momentu.
K dispozici je také 1,5litrový zážehový motor VTEC TURBO, který poskytuje silný výkon i špičkovou spotřebu paliva v dané třídě. Výkon motoru je přenášen prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky nebo volitelné automatické převodovky CVT s lineárnější odezvou.
U zážehového i hybridního hnacího ústrojí je standardní variantou pohon přední nápravy, ale v obou případech lze použít nejnovější technologii firmy Honda pro pohon obou náprav „Real Time AWD with Intelligent Control System“, která vozu CR-V dodává jedinečné vlastnosti při jízdě v terénu. Světlá výška byla u všech variant zvýšena o 38 mm až na 208 mm u modelu AWD se zážehovým motorem.
První dodávky vozu Honda CR-V vybaveného 1,5litrovým zážehovým motorem VTEC TURBO jsou očekávány na podzim roku 2018 a modely s hybridním hnacím ústrojím by měly následovat zkraje roku 2019.
[fbvideo link=“https://www.facebook.com/honda.automobily/videos/1637072486376613/“ width=“640″ height=“400″ onlyvideo=“1″]
[fbvideo link=“https://www.facebook.com/honda.automobily/videos/1637094726374389/“ width=“640″ height=“400″ onlyvideo=“1″]