Mercedes-Benz třídy G se z původně čistě vojenského projektu vyvinul v sériový model. Za více než čtyřicet let se ale z pracovního off-roadu stalo stylové auto. A to si jeho majitelé často nechávají ještě dále upravit. Využít mohou i služby tunera Hofele, který jednu takovou úpravu géčka nedávno provedl.
Stále platí, že někteří lidé se chtějí odlišovat. Nechtějí jezdit tím stejným autem jako všichni ostatní, a tak si ho upraví nebo si ho nechají upravit. V případě té druhé možnosti po světě existuje nepřeberné množství úpravců. Jedním z nich je i německá společnost HOFELE-Design GmbH, která byla založena už v roce 1983 v německém Donzdorfu.
Ti vzali do parády rovnou to nejlepší, co si v kabátu Mercedes-Benzu třídy G můžete koupit: Mercedes-AMG G 63 4Matic. Auto s designem krabice od bot, ale s osmviálcovým, více než pětisetkoňovým motorem a skvělým zvukem (v tomto případě je tu výfuk s klapkami). Výsledkem je projekt, nazvaný jako HG 63.
Na první pohled ale tohle auto vypadá decentně, to hlavně kvůli světlému matnému laku Moonbeam Silver, který doplňuje černý plast a karbon. Nový je ale přední nárazník s většími otvory pro přívod vzduchu, ale i další detaily třeba jako kryt rezervy na pátých dveřích. Vyměněna byla i kola. Do podběhů putovaly mnohem větší disky s průměrem 24 palců.
Nejvíce změn se odehrálo v interiéru, který je kompletně přečalouněný do červené barvy. A když kompletně, tak opravdu kompletně, protože červená je na sedadlech, na středovém tunelu, na výplních dveří, na koberečcích, ale i v kufru nebo na stropě. Jde o kombinaci kůže a Alcantary.
Ovšem neměnil se jen design, ale i komfort. Zadní sedadla jsou nyní posunuta dál, takže cestujícím v druhé řadě přibylo 10 cm na nohy. Sedadla jsou navíc elektricky ovládaná a lépe se na ně nastupuje. Hofele totiž zvětšil úhel otevření zadních dveří a přidal automatické, elektricky ovládané schůdky, které sjedou samy po otevření dveří.
Vypadá to hezky, není to příliš extravagantní ani vulgární. Ale ani tak to nevyjde draho. Upravené auto vyjde asi na 300 tisíc euro, což je v přepočtu podle kurzu ČNB přibližně 7,77 milionů korun.
Mimochodem není to poprvé, kdy Hofele upravil Mercedes-Benz třídy G. Nedávno ukázal jinou úpravu, v rámci níž jeho géčko připomíná verze Maybach a navíc dostalo sebevražedné dveře.