test-2021-porsche_macan- (3)

Ekologická organizace Greenpeace nenechá automobilovou dopravu na pokoji. Nejnověji jim vadí i služební auta. Chtějí je více zdanit, stejně jako auta obecně podle jejich CO2. Není to už šikana?

Greenpeace chtějí od vlády, která v současnosti v Německu teprve vzniká, aby provedla zásadní změnu daňové politiky.Chce tím zlepšit uhlíkovou stopu automobilové dopravy. Při nákupu nového auta by měli noví majitelé platit novou daň podle toho, kolik CO2 jejich nové auto vypouští. Dotace a podpory na nákup elektromobilů by zachovali, aby lidé byli motivovaní ke koupi lokálně bezemisního auta. Dotace by pak, navíc společně s příspěvkem na elektřinu na nabíjení elektromobilů dotovali právě z nové registrační daně spalovacích aut.

Přečtěte si také:  Elektrický Ford Mustang Mach-E se zapsal do Guinnessovy knihy třemi světovými rekordy

Při koupi elektromobilu by byla tato daň nulová, při nákupu plug-in hybridu by měla být jen symbolická, ale v případě čistě spalovacího auta by naopak měla být „značná“. A čím „špinavější“ auto, tím výrazně vyššíby daň byla. Zákazník by to podle Greenpeace měl opravdu pocítit.

Zároveň tato organizace požaduje, aby byla uvalena vyšší daň i na služební automobily. Ta by měla být zvýšena na stejnou úroveň, jakou dnes platí soukromí majitelé. Podle nich totiž firmy svým zaměstnancům auta dávají nejen pro služební, ale i pro soukromé účely, přičemž si náklady na auto, servis, pohonné hmoty a podobně dávají do nákladů a odepisují si je z daní.

Podle Greenpeace je Toyota „špinavá značka“. Vadí například, že odmítá zcela přejít na elektromobily

Pro to, že jsou služební auta zvýhodňovaná, hovoří prý i fakt, že průměrný výkon služebních aut je v Německu 160 koní, zatímco u soukromě vlastněných aut je to jen 115 koní. Služebních aut je také v registru vozidel více než těch soukromých. A také nájezd je prý u služebních aut dvakrát tak vysoký než v případě těch soukromě vlastněných.

Podle Greenpeace by tedy mělo být používání firemních aut pro soukromé účely vice regulované, respektive by mělo být výrazně daňově zatíženo, aby se zaměstnancům používání služebních aut pro soukromé účely nevyplatilo.

V neposlední řadě Greenpeace chtějí, aby byly firmy více motivovány k tomu, aby do svých vozových parků pořizovaly elektromobily. Jestli by ta motivace měla být pozitivní anebo negativní, toť otázka… Organizace totiž tvrdí, že firmy kupují méně elektromobilů než soukromé osoby, takže by měla být zavedena nějaká kvóta.

Přečtěte si také:  Šéfdesignér značky CUPRA Jorge Diez vysvětluje, jak vznikal koncept CUPRA UrbanRebel Concept

Jak se k celému tomuto požadavku postaví nová německá vláda, je otázka, ale vzhledem k tomu, že už ze stolu (už poněkolikáté) zmizel návrh na omezení maximální povolené rychlosti na dálnicích, moc šancí tomu nedáváme.

Přidat komentář