test-2021-toyota-yaris-hybrid- (10)

Ekologická organizace Greenpeace nemá auta ráda a ukazuje to poslední dobou hodně výrazně. Nejprve útočila na Volkswagen, teď na Toyotu. Kdo bude další?

Kde má Greenpeace teď problém? Vadí jim, že Toyota se nechce vzdát spalovacích motorů. Situace je už tak daleko, že se už ekologická organizace obrátila na japonskou vládu, aby Toyotě domluvila.

Přečtěte si také:  Závodníci Jordi Gené a Mattias Ekström se podíleli na vývoji modelu CUPRA Born, aby mu dodali ducha závodního vozu

Ale to je poměrně odvážné, vždyť Toyota je značkou, která prakticky jako první zařadila do své nabídky hybridní modely (vzpomeňme na Prius, který zažil na přelomu tisíciletí obrovský boom) a nabízí je dnes takřka v každém svém modelu. Prodává vodíkový model Mirai, který je tu už ve druhé generaci, a před pár dny odhalila také svůj zcela nový elektromobil bZ4X.

Toyota je jednou ze značek, která hodně nahlas nesouhlasí s tím, že elektromobilita je jediným řešením klimatu. Například její technický šéf Masahiko Maeda říká, že na úplném konci vždy záleží na zákazníkovi, který si auto kupuje, a zákazníci (možná jen zatím) nejsou elektromobilitě tolik nakloněni. Toyota tak elektromobily bude vyvíjet i prodávat, ale nevsadí na ně vše.

BMW se nechce zavázat ke konkrétnímu datu ukončení výroby spalovacích motorů. Důvodem je i infrastruktura

A podobně je na tom i samotný šéf japonské automobilky Akio Toyoda. Ten říká, že kolem elektromobilů je zbytečně velký humbuk. Rýpl si i do politiků, kteří za všemi těmi emisními limity a omezeními stojí: „Když politici říkají: zbavme se všech aut na benzin, rozumí tomu vůbec?“

Pokud by navíc Japonsko najednou přešlo jen na elektromobily, velmi rychle by mu došla elektřina. A je to tak v drtivé většině zemí světa. Jen v Japonsku by vybudování potřebné infrastruktury stálo do roku 2030 přibližně 135 až 358 miliard dolarů.

Přečtěte si také:  Nové elektrické SUV kupé Volkswagen ID.5 přijíždí. Nabídne rovnou i ostřejší verzi GTX

A jde i o životní úroveň lidí. Kromě toho, že jsou elektromobily znatelně dražší než auta se spalovacími motory, tak by také přechod na výrobu bateriových elektromobilů znamenal zhroucení trhu nových aut tak, jak ho známe dnes. A o práci by s největší pravděpodobností přišly tisíce, možná spíše desetitisíce lidí.

Greenpeace ale Toyotě udělilo ve svém hodnocení tu nejhorší známku, kterou mohla. Ve svém dokumentu, který si můžete přečíst (v angličtině) zde, oznámkovala většinu automobilových koncernů. Od organizace si Toyota vysloužila 5-, přičemž stejnou známku dostaly i koncerny Stellantis, Ford a Daimler.

Podle Greenpeace se prý Toyota nesnaží o snížení uhlíkové stopy svých produktů. Asi ještě více jim vadí to, že automobilka nechce skončit se spalovacími motory, k čemuž se veřejně přihlásila. Greenpeace kritizuje automobilku i za to, že nemá zveřejněný plán přechodu na výrobu čistě elektrických aut. 

Přečtěte si také:  Jaké jméno dostane nová elektrická škodovka? Mluví se o Elroq i o Estelle

Třešničkou na pomyslném dortě je u Greenpeace kritika všech značek, že na bateriové elektromobily chtějí přejít až v roce 2035. Podle nich by to mělo být co nejdříve, ideálně hned.

3 komentáře

  1. Chudáčkové zelení bezmosci, neviděj si ani na špičku nosu. Měli by si aspoň něco o elektromobilitě přečíst !!! Nebo jít makat do fabriky, aby přišli na jiné myšlenky.

  2. Greenpeace, parta fanatiků utržených od reality. Elektromobilita je jen jednou z cest, není vhodná všude vždy a pro každého.

    • Fanatici jsou hlavně Ti, kteří je finančně podporují. Ikdyž, těm možná jde o tu ekologii až úplně nakonec….

Přidat komentář