2022-citroen-c4-x- (1)

Francouzi představují další stylovku. Citroën C4 X zaujme už na první pohled designem

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Citroën - 30. 6. 2022


Citroën dnes představuje vozy C4 X a elektrický ë-C4 X s jedinečným elegantním designem určeným pro zákazníky, kteří hledají atraktivní alternativu k hatchbackům a SUV na trhu vozů střední třídy.

Po vzoru Citroënu C5 X se design vozů ë-C4 X a C4 X odvažuje vymykat tradičním definicím kompaktních karoserií a nabídnout zákazníkům něco inovativního a osobitého: design, který v sobě spojuje elegantní siluetu fastbacku s moderním přístupem SUV a nadčasovou kultivovaností a prostorností čtyřdveřového vozu.

„Máme velkou radost, že můžeme do naší nabídky začlenit tyto nové modely. Vozy ë-C4 X a C4 X významně přispějí k posílení pozice značky Citroën a k rozšíření mezinárodních prodejů v Evropě a v regionu Blízkého východu a Afriky,“ uvedl Vincent Cobée, generální ředitel společnosti Citroën. „Mnoho zákazníků se nám svěřilo, že hledají cenově dostupnou, zodpovědnou a stylovou alternativu k hatchbackům a SUV, kterých je v segmentu velkých kompaktních vozů již mnoho. Nyní jim nabízíme naši nejlepší interpretaci těchto očekávání: výrazný, perspektivní koncept stojící na křižovatce různých pojetí, který nabízí veškerý komfort, technologie, bezpečnost a hodnotu, které od Citroënu očekáváte, ale také výjimečnou prostornost paluby a všestrannost limuzíny, navíc s výhodou plně elektrického pohonu s nulovými emisemi.“

Zákazníci vozu C4 X a 100% elektrického ë-C4 X mají k dispozici také novou generaci rozhraní infotainmentu MyCitroën Drive Plus, komplexní balíček věnovaný konektivitě a online službám.

Citroën se jako aktivní účastník energetické transformace také odhodlal k odvážnému kroku a na mnoha evropských trzích, kde je prodej elektrifikovaných vozidel již vyspělejší, nabízí pouze plně elektrický model ë-C4 X. Tento vůz s motorem o výkonu 100 kW a dojezdem 360 km podle WLTP bude jediným plně elektrickým vozem, který nabídne tuto atraktivní kombinaci designu, komfortu a prostornosti na trhu masově prodávaných vozů střední třídy. V kombinaci s velkým zavazadlovým prostorem o objemu 510 litrů bude ku pomoci rodinám při jejich aktivním životě a profesionálním zákazníkům, například soukromým nebo firemním řidičům, a bude ideálním společníkem ke každodenním cestám po městě.
Zákazníci, kteří na mezinárodních trzích a v některých evropských zemích dávají přednost účinným spalovacím motorům, mají na výběr mezi osvědčenými benzinovými motory PureTech a dieselovými motory BlueHDi s vynikajícími parametry.

Nové modely ë-C4 X a C4 X se budou vyrábět výhradně v Evropě pro všechny trhy, a to v závodě Stellantis ve Villaverde (nedaleko Madridu) a jejich prodej bude postupně zahájen na konci roku 2022.

Jedinečný a osobitý charakter

Nový C4 X a nový ë-C4 X se bezpochyby řadí k nejnovější generaci vozů Citroën, protože nabízejí vynikající styl a koncepci. Zákazníkům, kteří hledají stylovou alternativu k nepřebernému množství hatchbacků a SUV, nabízejí něco nového, neotřelého a jedinečného.

„Vozy ë-C4 X a C4 X vybočují z řady – vepředu si zachovávají kulatost a designový jazyk vozů Citroën, ale jakmile vůz obejdete, všimnete si, že jejich silueta je zcela jiná – je mnohem dynamičtější a atraktivnější,“ upozornil Pierre Leclercq, šéfdesignér Citroënu. „Chtěli jsme přidat na délce, abychom cestujícím na zadních sedadlech zajistili větší pohodlí, a také jsme chtěli nabídnout obrovský objem zavazadlového prostoru, abychom vyhověli potřebám zákazníků, kteří dávají přednost tradičnějším zavazadlovým prostorům, a také zákazníků na trhu soukromých pronájmů, aniž by však vůz vypadal objemně nebo neatraktivně. Proto jsme každou část posunuli co nejdále, abychom dosáhli linie střechy typu fastback, která plynule přechází ve víko zavazadlového prostoru a poté dolů po tvarovaném zadním panelu až k nárazníku. Tato linie se kombinuje s vyšší světlou výškou a ochranným obložením, které zakrývá jeho délku a vytváří dojem, že se vůz sportovně dere dopředu,“ upřesnil Pierre Leclercq.

S délkou 460 cm se vozy ë-C4 X a C4 X zařadí do nabídky Citroënu přesně mezi hatchback C4 s délkou 436 cm a C5 X s délkou 480 cm. Jejich rozvor 267 cm je shodný s rozvorem hatchbacku C4 (oba vozy jsou postaveny na platformě CMP).

Test Citroën C4 1.2 PureTech 130 (2021)

Dynamická linie střechy vozu při pohledu z boku ladně přechází z horní části čelního skla do horního panelu víka zavazadlového prostoru a vytváří tak výraznou siluetu fastbacku, která zdaleka nevypadá tak neohrabaně jako u vyšších crossoverů, zatímco zadní převis chytře maskuje délku potřebnou pro vytvoření velkého zavazadlového prostoru o objemu 510 litrů. Aerodynamika je optimalizována díky čisté linii střechy karoserie, takže součinitel odporu vzduchu CX je pouze 0,29, což rovněž přispívá k dojezdu a spotřebě paliva: ë-C4 X má v cyklu WLTP dojezd 360 km.

Panel víka zavazadlového prostoru, který se sklápí směrem k zadnímu nárazníku, je čistý a neokázalý, se spojlerem hladce zabudovaným do horní části, zakončeným jemnými záhyby a nápisem Citroen uprostřed. Samotný panel se mírně svažuje směrem k přední části vozu, čímž ještě více umocňuje prestižní dojem z designu zadní části vozu a podtrhuje energický postoj vozu.

Nová výrazná zadní světla LED doplňují přední světelný podpis. Jsou umístěny po obou stranách otvoru zavazadlového prostoru a kopírují jeho tvarované linie, zasahují do rohů a podél boků vozu. Před zadními dveřmi končí ve tvaru šípu, což ještě více umocňuje dynamickou siluetu vozu.

Pod otvorem zavazadlového prostoru je umístěn tvarovaný zadní nárazník, jehož spodní lišta má matně černou povrchovou úpravu, která zajišťuje ochranu a odolnost. Leskle černé vložky dodávají vozu výraz a eleganci, zatímco výrazné mřížky sání připomínají robustní charakter modelu C5 Aircross.

Velká kola o průměru 690 mm v kombinaci s krátkým předním převisem zajišťují vozu zvýšený postoj, který navozuje pocit vyšší pozice za volantem, která řidiči dodává pocit větší jistoty. Matně černé kryty podběhů kol a spodní kryty karoserie s panely Airbump a barevnými vložkami zvyšují pocit pevnosti a ochrany.

Známá přední část nabízí zaoblený design, který je pro Citroën typický. Vysoká horizontální kapota je přerušena konkávními prolisy a charakteristické chromované lišty ve tvaru šípů se táhnou po celé šířce karoserie a navazují na dvojitá přední světla, která využívají technologii Citroën LED Vision, posilují high-tech vzhled vozu a zajišťují maximální viditelnost.

Matně černá spodní lišta předního nárazníku navazuje na boční a zadní ochranné prvky, zatímco mřížky přívodu vzduchu přebírá motiv „makro-šípů“ podobný tomu, který se objevil u koncepčního vozu 19-19 a který je k vidění na posledních modelech. Šestihrannou spodní mřížku chladiče lemují po obou stranách výrazně tvarované mlhové světlomety.

Konektivita nové generace

Nový ë-C4 X a nový C4 X využívají novou generaci rozhraní infotainmentu Citroën, které se poprvé objevilo v nedávném Citroënu C5 X.

První kilometry za volantem Citroënu C5 X ukázaly, že komfort je na prvním místě

My Citroën Drive Plus

Toto nové, vysoce intuitivní rozhraní využívá 10palcovou HD obrazovku a zákazníci si jej mohou plně přizpůsobit pomocí systému „widgetů“. Widgety, které se zpopularizovaly díky chytrým telefonům a tabletům s dotykovou obrazovkou, umožňují rychlý přístup k aplikacím a obsahu na dotykové obrazovce vozu.

Nové rozhraní je také vybaveno systémem přirozeného rozpoznávání hlasu, což je digitální asistent, který mohou cestující aktivovat příkazem „Hello Citroën“ a který rozumí tomu, co říkají, odpovídá na jejich otázky a vykonává jejich hlasové příkazy. Systém rozumí 20 jazykům, poskytuje vizuální zpětnou vazbu a reaguje na mnoho příkazů pro systémy ve vozidle, jako je klimatizace, audio / média, telefon a online hlasové služby.

Díky pokročilé správě profilů (Advanced Profile Management) může systém uložit až osm profilů, z nichž každý může být přiřazen ke dvěma smartphonům, které systém identifikuje, jakmile se dostanou do vozu. Součástí systému je také služba aktualizace map v reálném čase prostřednictvím navigace TomTom, díky níž jsou navigační mapy automaticky každý měsíc aktualizovány, aby byl systém aktuální a poskytoval řidičům nejnovější informace. Tato služba je k dispozici zdarma po dobu tří let.

Vozy mohou být opatřeny až čtyřmi zásuvkami USB pro snadné nabíjení telefonu nebo tabletu: dvěma ve spodní části středové konzoly a dvěma v její zadní části pro snadný přístup cestujících na zadních sedadlech. Na obou stranách jsou vybaveny jednou zásuvkou USB typu A a jednou zásuvkou USB typu C.

Online služby

Pro větší komfort a bezpečnost je k dispozici balíček služeb Citroën Connect, který doplňuje rozhraní My Citroën Drive Plus:

  • My Citroën: aplikace, která vám umožní spojit se se svým vozem prostřednictvím chytrého telefonu. Řidiči vozu ë-C4 X budou moci například zkontrolovat stav baterie a dojezd, naprogramovat a sledovat program nabíjení a na dálku předehřát nebo ochladit kabinu vozu.
  • My Citroën Assist: poskytuje klid díky bezplatnému tísňovému volání a asistenční službě s geolokací, k nimž mají zákazníci přístup 24 hodin denně, 7 dní v týdnu bez nutnosti předplatného. V případě nehody, při níž se aktivují airbagy, My Citroën Assist automaticky odešle oznámení nejbližší záchranné službě, aby mohla být vyslána pomoc. Systém lze aktivovat také ručně stisknutím červeného tlačítka „SOS“ ve voze. Kromě toho může Citroën zavolat řidiči v případě zjištění technické závady nebo potřeby údržby a řidič může stisknutím černého tlačítka silniční asistence požádat o pomoc nebo odtah v případě poruchy.
  • My Citroën Drive: poskytuje díky službě TomTom Traffic informace o provozu v reálném čase, včetně polohy bodů zájmu, informací o počasí a polohy a cen na čerpacích stanicích a parkovištích. Řidiči ocení také viditelné a zvukové upozornění na nebezpečnou zónu. U nového Citroënu ë-C4 X je systém dále rozšířen o informace o umístění elektrických dobíjecích stanic, službu plánování jízdy a vizuální zobrazení dojezdu v závislosti na úrovni nabití.
  • My Citroën Play: umožňuje řidičům a cestujícím používat oblíbené aplikace chytrých telefonů bez zbytečného rizika. Služba nabízí bezdrátové připojení k internetu a je kompatibilní s Apple CarPlay (včetně hlasového ovládání SIRI) a Android Auto. Kompatibilní aplikace se zobrazují přímo na obrazovce centrálního rozhraní, takže se k nim řidič může bezpečně přistupovat, aniž by musel spustit oči z vozovky.

Komfort, elegance a prostornost

Uvnitř vozů Citroën ë-C4 X a C4 X si řidič a cestující mohou díky systému Citroën Advanced Comfort vychutnat jedinečný pocit klidu, pohodlí a prostoru.

Výhody pocítí zejména cestující na zadních sedadlech díky prostoru pro kolena ve druhé řadě sedadel, který je ve své třídě mimořádně velkorysý (198 mm), a většímu sklonu opěradla zadních sedadel (27 stupňů), zatímco vnější šířka 180 cm umožňuje pohodlné sezení tří osob vedle sebe, s celkovou šířkou ve výši ramen 136,60 cm a šířkou v úrovni loktů 144 cm.

„Pro vůz, který má vyplnit mezeru mezi běžnými čtyřdveřovými automobily a luxusnějšími kupé, je rozhodující pohodlí cestujících na zadních sedadlech a objem zavazadlového prostoru. Tento vůz rozhodně splňuje všechna tato očekávání. Myslíme si, že pro zákazníky bude zajímavý a jiný, protože je elegantní, osobitý a čiší z něj DNA značky Citroën. Je opravdu překvapivé, jak pohodlné je cestování vzadu, s nejlepším prostorem pro kolena ve své třídě, vynikajícím prostorem nad hlavou a pozoruhodným výhledem dopředu a do stran, což jsou klíčové prvky našeho programu Advanced Comfort,“ uvedla Laurence Hansen, ředitelka produktové strategie Citroënu.

Velký zavazadlový prostor

Jedinečná konstrukce vozů Citroën C4 X a ë-C4 X umožnila konstruktérům vytvořit působivý mimořádně velký zavazadelník, který nabízí 510 litrů užitečného prostoru. Tuto funkci ocení zejména firemní zákazníci nebo soukromé půjčovny a vozové parky s řidičem, kteří upřednostňují prostor pro zavazadla oddělený od hlavní kabiny, neboť umocňuje pocit „limuzíny“ pro cestující sedící vzadu.

Střecha plynule přechází z přední části do zadní, panty pod zadním oknem však umožňují široké a vysoké otevření víka zavazadlového prostoru pro snadný přístup. Uvnitř zavazadlového prostoru nabízí rovná podlaha maximální šířku mezi podběhy kol 101 cm a maximální délku 107,90 cm. Nakládání a vykládání velkých kufrů a dalších zavazadel usnadňuje výška od země nákladové hrany 74,50 cm a hloubka hrany zavazadlového prostoru nad rovnou podlahou 16,40 cm. Vstupní výška pro předměty je 44,50 cm (mezi prahem zavazadlového prostoru a horní hranou zavazadlového prostoru) a pod krytem je k dispozici velkorysých 56,50 cm. Otvor zavazadlového prostoru je také široký: 87,50 cm ve výšce 20 cm nad prahem zavazadlového prostoru a 88,50 cm mezi vzpěrami zavazadlového prostoru.

Další předměty umožňuje převážet prostor pod podlahou zavazadlového prostoru, kam lze rovněž přehledně uložit nabíjecí kabel(y) ve voze ë-C4 X. Opěradla zadních sedadel lze navíc sklopit dopředu, čímž se zvýší přepravní kapacita, a otvor vytvořený po sklopení loketní opěrky umožňuje nakládat obzvláště dlouhé předměty, které tak mohou zasahovat do prostoru pro cestující.

Program Citroën Advanced Comfort

Řidiči i posádka mohou po nástupu do vozů Citroën ë-C4 X a C4 X očekávat mimořádně pohodlný, nestresující a uklidňující zážitek díky programu Citroën Advanced Comfort, který představuje promyšlený a racionální přístup k zajištění co nejlepšího pocitu pohody pro všechny cestující. Zahrnuje veškeré aspekty zážitku z jízdy, od jízdního komfortu, který usnadňuje život za volantem, přes cestovní komfort, který usnadňuje přístup do vozu a k úložným prostorům, až po uživatelský komfort zajišťující snadné a intuitivní ovládání technologií a funkcí vozidla, a nezapomíná ani na duševní komfort, jehož cílem je vytvořit klidnou a uvolněnou atmosféru pro všechny.

Program Citroën Advanced Comfort v nových modelech ë-C4 X a C4 X doplňují exkluzivní sedadla Advanced Comfort. Jsou široká a příjemná, opatřená speciální pěnou zesílenou o 15 mm a poskytují jedinečnou kombinaci vizuálního, posturálního a dynamického komfortu. Cestující se budou cítit, jako by seděli v pohodlném křesle, které je drží na místě a je izolováno od hluku a nerovností vozovky. Pěna o vysoké hustotě uprostřed sedadel zajišťuje optimální komfort, zejména při dlouhých cestách, a tento komfort zajišťuje i v průběhu času, kdy nedochází k jakémukoliv sesedání a sedadla rovněž po několika letech používání nestárnou. Maximální komfort z hlediska držení těla je důležitý zejména při dlouhých cestách, proto jsou široká opěradla předních sedadel modelů ë-C4 X a C4 X vybavena zesílenou opěrkou a bederním a výškovým nastavením s možností elektrického nastavení.

Prostorná zadní sedadla mohou být vyhřívaná, stejně jako přední sedadla, která jsou navíc vybavena masážní funkcí, což mnohanásobně zvyšuje pocit pohody. U některých úrovní výbavy jsou tato sedadla vybavena novým čalouněním Alcantara s měkkým povrchem na dotek, které umocňuje dojem elegance a pohodlí na palubě.

Odpružení s progresivními hydraulickými dorazy

Inovativní a exkluzivní systém odpružení Citroën, který je pro řidiče a cestující neviditelný, ale je nezbytný pro pohodlnou jízdu, používá místo mechanických dorazů dva hydraulické dorazy ve spojení s tlumičem a pružinou.

Zjednodušeně řečeno, jeden z hydraulických dorazů slouží ke kompresi, druhý k dekompresi (nebo odskoku) a odpružení pracuje ve dvou stupních v závislosti na namáhání. Při lehké kompresi a dekompresi kontroluje pružina a tlumič společně svislé pohyby bez pomoci hydraulických dorazů. Přítomnost těchto hydraulických dorazů však dává inženýrům Citroënu větší volnost při nastavování odpružení, aby dosáhli efektu „létajícího koberce“, kterým je značka proslulá a který vytváří dojem, že vůz přes nerovný povrch doslova letí.

V případě velkých nárazů pružina a tlumič ve spojení s hydraulickými kompresními a dekompresními dorazy postupně zpomalují pohyb a zabraňují otřesům na konci zdvihu. Na rozdíl od mechanického dorazu, který absorbuje energii a část z ní uvolní jako náraz, hydraulický doraz tuto energii absorbuje a rozptýlí.

Ideální teplota

Dalším důležitým faktorem ovlivňujícím komfort řidiče a cestujících, zejména v prostorných modelech ë-C4 X a C4 X, je vnitřní klima.

Komplexní paket Klimatizace zajišťuje tento komfort i v těch nejextrémnějších podmínkách. Součástí je dvouzónová automatická klimatizace s dvojím ovládáním pro snadné používání, vyhřívaná přední a zadní sedadla, vyhřívané čelní sklo a vyhřívaný volant. Cestující na zadních sedadlech budou mít možnost ovládat proudění vzduchu pomocí výdechů umístěných v zadní části středové konzoly.

Světlo a klid

Díky pečlivě optimalizovanému světlu a atmosféře bude každá cesta ve vozech ë-C4 X a C4 X dokonalá.

Uvnitř je kladen důraz na vytvoření klidné a pozitivní atmosféry prostřednictvím teplých materiálů a velkorysé prosklené plochy včetně menších okének u zadních sloupků. Světlé obložení střechy a obložení vnitřních dodávají další jas a teplo. K dispozici je také velké elektricky ovládané panoramatické střešní okno, které je navrženo tak, aby zachovávalo prostor nad hlavou cestujících vzadu a zároveň osvětlovalo kabinu, a je vybaveno sluneční clonou pro optimální kontrolu.

2022-citroen-c4-x-interier

Ve tmě je atmosféra v interiéru stejně příjemná a uklidňující díky ambientnímu LED osvětlení digitálního přístrojového panelu, které je barevně sladěno s bílým podsvícením ovladačů jízdních a komfortních funkcí na palubě a s předním a zadním vnitřním osvětlením.

Chytré odkládací přihrádky

Aby Citroën splnil očekávání dnešních zákazníků a cestujících ve voze, věnoval velkou pozornost maximalizaci odkládacích přihrádek mimo velký zavazadlový prostor. Až 16 otevřených nebo uzavřených přihrádek může přidat celkový úložný objem 39 litrů a všechny byly navrženy s ohledem na praktičnost a snadné každodenní používání.

Cestující na předních sedadlech mají k dispozici výsuvný systém Smart Pad Support od Citroënu, který je určen pro upevnění tabletu a je zabudován přímo do palubní desky. Je pevný, bezpečný a funkční a umožňuje cestujícím na předních sedadlech maximálně využít čas strávený na cestách. Pod ním se nachází velká výsuvná zásuvka s tlumeným zavíráním, která má speciální protiskluzový povrch pro bezpečné uložení a zajištění osobních cenností a křehkých předmětů. Velká přihrádka v palubní desce má rovněž tlumené zavírání.

Vysoká a široká středová konzola byla navržena tak, aby díky velké ploše v přední části maximalizovala úložný prostor. Konzola je vybavena rozdělovací neklouzavou horizontální přepážkou, aby bylo možné skrýt objekty pod přepážkou a jiné naopak ponechat na dosah ruky na přepážce. Ve středové konzole je zabudována otevřená plocha pro bezdrátové nabíjení chytrých telefonů a dvě zásuvky USB, z nichž jedna je typu C. Pod ní se před řadicí pákou nachází schránka pro uložení různých drobných předmětů. K dispozici je také velká středová odkládací schránka s roletkou, pod níž se ukrývají dva držáky nápojů, a velká odkládací přihrádka pod středovou posuvnou loketní opěrkou.

Cestující na zadních sedadlech mohou odpočívat nebo pracovat, mají přístup k držákům nápojů a schránce v loketní sklopné středové opěrce zadní lavice, kam si mohou uložit drobné předměty, například propisky.

Nový Citroën ë-C4 X: klid 100% elektrické jízdy v jedinečném designu

Citroën ë-C4 X je svým designovým pojetím mísícím několik stylů v segmentu běžných kompaktních vozů jedinečný. Jako jediný kombinuje eleganci fastbacku, propracované detaily inspirované SUV a jemnost čtyřdveřového vozu, ale je také jediný, kdo toto vše nabízí s tichostí a klidem plně elektrické jízdy za dostupnou cenu. Ať už chcete jet kamkoli a bez ohledu na omezení přístupu kvůli emisním předpisům, ë-C4 X vám umožní každodenní jízdu v plně elektrickém režimu s nulovými emisemi.

Stojí za zmínku, že na mnoha evropských trzích (Rakousko, Belgie, Německo, Lucembursko, Nizozemsko, severské trhy, Portugalsko a Velká Británie) se bude nabízet výhradně 100% elektrický ë-C4 X, zatímco na ostatních evropských trzích a na trzích Středního východu a Afriky se bude nabízet jak ë-C4 X, tak C4 X ve verzi s benzinovým nebo naftovým motorem.

Téměř absolutní ticho a plynulost pohybu budou pro cestující vítanou úlevou, ať už budou vůz řídit, nebo pojedou jako spolujezdci, to vše díky inovativnímu a šetrnému systému odpružení Citroën, měkkým sedadlům Advanced Comfort, absenci hluku a vibrací motoru v prostorné kabině, stejně jako ergonomickým a uživatelsky přívětivým rozhraním a online službám.

ë-Comfort představuje závazek Citroënu vůči zákazníkům, že jim nabídne jízdu na elektrický pohon s nulovými emisemi CO2, která bude vyhovovat jejich ekologickým a environmentálním očekáváním. Na cestách to znamená naprostou absenci hluku a zplodin, stejně jako okamžitě dostupný točivý moment pro svižnou a příjemnou jízdu bez vibrací, otřesů a řazení. Zákazníci navíc mohou využívat dálkově programovatelné elektronické služby, které jim zajistí větší klid a nižší náklady na údržbu, čímž se minimalizují náklady na vlastnictví.

VÝKON A DOJEZD

Citroën ë-C4 X nabízí díky elegantnímu aerodynamickému tvaru a účinnému elektrickému pohonu s nulovými emisemi dojezd až 360 km v cyklu WLTP. Umožňuje také řidičům vjíždět do nízkoemisních dopravních zón ve stále větším počtu měst, do nichž může být vjezd běžných benzinových nebo naftových vozů zakázán.

Peugeot 408 představen. Dosud nejstylovější model francouzské značky se představuje

Pro soukromé pronájmy, taxislužby a komerční služby s řidičem, které působí ve městech i mimo ně, bude vůz ë-C4 X dokonalou odpovědí na jejich požadavek elektrického pohonu bez emisí a s použitelným dojezdem v elegantní, prostorné a kompaktní čtyřdveřové alternativě. Elektrický motor o výkonu 100 kW je výkonný a energický za všech jízdních podmínek, má okamžitě k dispozici výkon 136 k a točivý moment 260 Nm, v režimu Sport zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,5 s a může dosáhnout maximální rychlosti 150 km/h. Baterie o kapacitě 50 kWh je vysokonapěťová lithium-iontová baterie (400 V).

Rekuperační brzdění umožňuje řidiči částečně dobíjet baterii a prodloužit dojezd tím, že zesiluje zpomalení vozu bez sešlápnutí brzdového pedálu, čímž získává zpět energii, která by se jinak ztratila. K dispozici jsou tři jízdní režimy – Eco, Normal nebo Sport – které se aktivují voličem jízdních režimů na středové konzole. Pro větší klid je na baterii poskytována záruka na osm let nebo 160 000 km při 70 % kapacity nabití.

SNADNÉ OPTIMALIZOVANÉ NABÍJENÍ

Nabíjení vozu ë-C4 X je snadné a lze jej provádět na cestách, na veřejných nabíjecích stanicích nebo doma. Pro každý scénář byla optimalizována doba nabíjení:

  • Na veřejné nabíjecí stanici se baterie pomocí rychlonabíječky DC o výkonu 100 kW (režim 4) nabíjí nejrychleji v tomto segmentu, přibližně 10 km/min, přičemž 80 % nabití proběhne za 30 minut.
  • Při použití Wall Boxu 7,4 kW / 32 A (režim 3) je doba nabíjení 7,5 hodiny při jednofázovém napětí nebo jen 5 hodin při třífázovém napětí s příplatkovou palubní nabíječkou o výkonu 11 kW.
  • V domácnosti a pro příležitostné potřeby lze baterii dobíjet přes standardní domácí zásuvku (režim 2).

Citroën se snaží usnadnit uživatelům elektromobilů život a nabízí jim řešení „one stop shop“ pro instalaci Wall Boxu doma. Nabíjení je snadné a lze jej naprogramovat nebo odložit, takže zákazník může například využít výhodných sazeb elektrické energie (mimo špičku). Toto programování se provádí před dotykové rozhraní My Citroën Drive Plus v kabině vozu nebo přes aplikaci My Citroën.

Nabíjení je jednoduché díky snadné ergonomii krytu zásuvky a nabíjecím kabelům uloženým pod podlahou zavazadlového prostoru. Kryt zásuvky má v sobě zabudovaný barevný kód pro vizuální sledování celého procesu nabíjení, který lze také zobrazit v aplikaci My Citroën.

INTUITIVNÍ rozhraní PRO KLID DUŠE

Mezi řidičem a jeho elektromobilem existuje silné pouto, a proto Citroën zjednodušil nezbytnou interakci, aby byla v každodenním životě stejně snadná, přínosná a přirozená jako jakákoli jiná technologie používaná v domácnosti.

Citroën poskytuje zákazníkům svých elektromobilů přehledná a intuitivní ovládací rozhraní, která jsou snadno čitelná, srozumitelná a použitelná. Řidič má na digitálním přístrojovém panelu k dispozici specifický režim zobrazení, na kterém může sledovat stav nabití baterie nebo dojezd, a také tři widgety na výběr: ukazatel výkonu (powermetr), tok energie nebo spotřebu tepelného komfortu. Systém umožňuje zobrazit vliv vytápění vozidla a tepelného komfortu na spotřebu energie. Zvláštní stránky v dotykovém displeji, přístupné přímo stisknutím tlačítka na středové konzole, zobrazují provozní stav systému nebo možnost nastavení zpožděného nabíjení baterie. Když se vůz nabíjí, zobrazí se na displeji mimo jiné zbývající čas do úplného dobití (v hodinách a minutách), obnovený dojezd (v km) nebo obnovená míra nabití baterie (v %).

účinné moderní motory pro nový citroën C4 X

Na některých trzích v Evropě, na Blízkém východě, v Africe a na mezinárodních trzích se vůz C4 X bude prodávat také s osvědčenými, účinnými a výkonnými benzinovými motory Citroën, které vyhoví potřebám každého.

V závislosti na trhu jsou k dispozici až tři kombinace tříválcového benzinového motoru Citroën PureTech s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním turbodmychadlem a převodovky:

  • PureTech 100 Stop & Start Euro 6.4, šestistupňová manuální převodovka
  • PureTech 130 Stop & Start Euro 6.4, osmistupňová automatická převodovka EAT8
  • PureTech 130 Euro 6.1, osmistupňová automatická převodovka EAT8 pouze pro Střední východ a Afriku a mezinárodní trh.

Kromě toho bude na některých trzích k dispozici také dieselový motor:

  • BlueHDi 130 Stop & Start Euro 6.4, osmistupňová automatická převodovka EAT8

2022-citroen-c4-x- (2)

POKROČILÉ ASISTENČNÍ TECHNOLOGIE ŘÍZENÍ

Modely Citroën C4 X a ë-C4 X se připojují k nejnovější generaci vozů C4, C5 Aircross a Nová C5 X a nabízejí zákazníkům skutečně komplexní nabídku nejnovějších asistenčních a bezpečnostních technologií. K dispozici je až 20 asistenčních systémů Citroën nejnovější generace, které zvyšují bezpečnost jízdy a snižují stres řidiče a posádky.

Mezi technologie Citroën vyvinuté pro zvýšení bezpečnosti jízdy patří zejména:

  • Active Safety Brake: systém detekuje pevné i pohyblivé překážky, chodce, cyklisty i auta, a to i v noci, a pokud zjistí riziko kolize, automaticky aktivuje brzdy, aby k ní nedošlo.
  • Systém varování před srážkou a Post Collision Safety Brake: systém při rychlosti vyšší než 30 km/h varuje řidiče v případě, že vzdálenost od vpředu jedoucího vozu není bezpečná a hrozí srážka.  Post Collision Safety Brake se automaticky aktivuje po nárazu, aby zabránila dalšímu pohybu vozu.
  • Highway Driver Assist: toto zařízení autonomního řízení 2. stupně kombinuje systémy adaptivního tempomatu s funkcí Stop & Go a aktivního systému varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu. Řidič může částečně předat řízení samotnému vozu, jeho jedinou povinností je dál sledovat provoz na silnici, s rukama na volantu, v souladu s platnou legislativou. Řízení může kdykoli převzít.
  • Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go: systém se přizpůsobuje rychlosti vozu před sebou a automaticky udržuje bezpečnostní vzdálenost, kterou si řidič navolil. V případě nutnosti má systém schopnost působením na pedál brzdy a plynu vůz zastavit a zase ho automaticky rozjet bez zásahu řidiče.
  • Mezi další technologie patří systém sledování mrtvého úhlu, systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, varování před rizikem ospalosti (Coffee Break Alert), systém varování před snížením pozornosti řidiče, automatické přepínání dálkových světel a rozšířené rozpoznávání dopravních značek.

Soubor technologií Citroën určených ke zvýšení komfortu a snížení stresu zahrnuje:

  • Barevný head-up displej: základní informace o jízdě (rychlost, pokyny navigačního systému atd.) jsou barevně promítány na široký displej v přímém zorném poli řidiče, který se tak může soustředit na silnici před sebou.
  • Zpětná parkovací kamera se systémem Top Rear Vision: zadní kamera přenáší po zařazení zpátečky na displej pohled na zadní část vozu s barevnými čárami upozorňujícími na vzdálenost od překážky a rovněž pohled shora na situaci za vozem v úhlu 180°.
  • Vision 360: video systém pro všechny manévry při nízké rychlosti, který se aktivuje automaticky při zařazení zpátečky nebo ho řidič může sám spustit. Poskytuje pohled shora na vůz a jeho okolí v úhlu 360°: pohled se aktualizuje při pohybu vozu vpřed nebo vzad.
  • Dále je k dispozici: Hands-free přístup a startování s funkcí Proximity, parkovací asistent, přisvícení do zatáček, automatická elektrická parkovací brzda, boční parkovací asistent a kontrola stability při jízdě s přívěsem (není k dispozici pro ë-C4X).
Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru