Safety_car-a-Medical_car-F1-Mercedes-AMG- (1)

Letošní sezóna Formule 1 bude jiná. Pro rok 2021 totiž královna motorsportu nasadí hned dva druhy bezpečnostních vozů (safety car) a lékařských vozů (medical car). Nebudou stříbrné, ale kombinovat budou zelenou a červenou barvu, a půjde hned o dvě automobilové značky: Mercedes-AMG a Aston Martin.

Když se řeklo ‚safety car pro F1‘, automaticky to už od roku 1996 býval stříbrný Mercedes-Benz. To se ovšem letos mění. Radikálně. Mercedes-Benz sice tuto roli neopouští, ale místo stříbrné barvy bude červený, a navíc k sobě bude mít zelenou posilu z Velké Británie.

Přečtěte si také:  Mansory Gronos je upravený Mercedes-AMG G 63 s karbonem kam jen oko pohlédne a 1000 Nm

Červené mercedesy jezdily už v loňské sezóně na GP Toskánska. Tehdy je německá automobilka přebarvila jako oslavu 1000. závodu týmu Ferrari. Letos ovšem nejde o oslavu, nýbrž o barvy nového sponzora závodního týmu Mercedes-AMG Petronas F1 Team, kterým je americká technologická společnost CrowdStrike. Ta se zabývá kybernetickou bezpečností externích úložišť.

Německá automobilka Mercedes-Benz nasadí opět dva automobily. Jako safety car bude jezdit Mercedes-AMG GT R a jako medical car Mercedes-AMG C 63 S kombi.

Mercedesy se ale ukáží až na druhé velké ceně sezóny, která se bude konat 18. dubna na okruhu v italské Imole. Za volant safety caru se posadí ambasador Mercedes-AMG a instruktor Driving Academy Bernd Maylander. Pilotovat bude sériový Mercedes-AMG GT R vybavený balíčkem AMG Track Package s karbon-keramickými brzdami. Poháněný je twin-turbo motorem V8 s objemem 4.0 litru s výkonem 430 kW/585 koní, přičemž zrychlit z 0 na stovku zvládne za 3.6 sekundy a jede až 318 km/h.

Přečtěte si také:  Rallye Dakar 2021: Škoda 130 LR do 11. etapy po opravě motoru nastoupila. Po cestě ji ale upadlo kolo

Medical car bude řídit Alan van der Merwe a lékařem bude Ian Roberts. Půjde opět o sériový model Mercedes-AMG C 63 S kombi s čtyřlitrovým, dvěma turbodmychadly přeplňovaným osmiválcem s výkonem 375 kW/510 koní. I tento kombík ale také dostal karbon-keramické brzdy. Oproti sériovému modelu má v interiéru čtveřici závodních sedadel s čtyřbodovými pásy a pár displejů pro sledování přímého přenosu i pozic všech vozů na trati.

Na prvním závodě 28. března se však představí dvojice modelů Aston Martin. Safety car bude Aston Martin Vantage, zatímco medical car bude nejnovější SUV značky Aston Martin DBX.

Safety car Aston Martin Vantage pohání čtyřlitrový motor V8 twin-turbo, díky čemuž sprintuje z místa na stovku za 3.5 sekundy. Má upravený podvozek a pár aerodynamických vylepšení tak, aby dokázal s náležitým tempem vést pole 20 formulí, aniž by jim vychladly pneumatiky.

Přečtěte si také:  Jak se startuje závodní historické Porsche 917 K. Je to složité, ale ten zvuk stojí za to

Lékařský vůz je SUV, které s dynamikou také problém nemá. Vždyť ho pohání stejný motor s výkonem 550 koní a z nuly na stovku zrychlí za 4.3 sekundy. Na jeho palubě jsou – stejně jako u mercedesu – potřebné lékařské přístroje a vybavení, ale i defibrilátory, hasicí přístroje a podobně.

Posádky Aston Martinů zůstávají stejné jako v případě mercedesů.